De la pàgina en blanc a la representació: a la recerca del vincle entre dramaturgs i intèrprets
Total hores: 30h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Anthony Nielson, un dels dramaturgs més experimentals i innovadors del panorama teatral britànic actual, compartirà el seu procés creatiu a partir del treball amb actors.
Al Regne Unit, l’habitual és que els dramaturgs escriguin durant alguns mesos aïllats i que, un cop enllestida l’obra, es busqui un repartiment i es dugui a escena. Però fa més de 25 anys que l’escriptor i director Anthony Neilson crea obres partint de zero a la sala d’assaig i les fa a mida de les aptituds i personalitats dels actors i actrius. Durant cinc dies, Neilson acompanyarà els escriptors a través d’aquest procés, des de la pàgina en blanc fins a les obres a punt per ser representades. El taller farà palès el vincle especial que s’estableix entre dramaturgs i intèrprets i mostrarà com un procés breu i intens pot alliberar la imaginació més que limitar-la. A banda, s’insistirà en la innovació formal i com les estructures narratives podrien evolucionar a l’era d’internet.
Els participants haurien d’estar disposats a passar-se els vespres treballant.
El taller serà especialment útil per a aquells que també pretenen dirigir (o ja dirigeixen) les seves pròpies obres.
Aquest curs s’impartirà en anglès. Hi haurà traductor però, de cara a ser-hi acceptat, es valorarà el coneixement de la llengua anglesa. En tot cas, l’escriptura sempre es podrà fer en la llengua materna dels participants.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2017 Festival de Barcelona.
Anthony Neilson és un dramaturg i director escocès conegut per la seva forma d’escriure en col·laboració amb els intèrprets. La seva obra es caracteritza per l’exploració del sexe i la violència. Tot i que sovint se’l considera un pioner de l’«In-yer-face theatre», ha declarat que «mai no m’ha agradat el terme perquè implica un intent de rebutjar el públic, cosa que mai no he volgut fer». Ben al contrari, prefereix que la seva obra rebi l’apel·latiu de «teatre experimental».
Com que la seva escriptura és el resultat de la col·laboració, Neilson juga un paper destacat en la direcció durant el procés de creació de les seves obres. L’any 2007, però, ja va figurar com a director de la seva obra God in Ruins al Soho Theatre. A la RSC va dirigir l’estrena mundial de The Drunks dels germans Durnenkov l’any 2009 i el 2010 Caledonia d’Alistair Beaton al Festival d’Edimburg.
Altres obres seves són Welfare My Lovely (1990), Normal (1991), Penetrator (1993), The Year of the Family (1994), The Censor (1997), Edward Gant’s Amazing Feats of Loneliness (2002), The Lying Kind (2002), The Wonderful World of Dissocia (2004), Realism (2006), Relocated (2008), The Seance (2009), Stitching (2009), Get Santa! (2010), Sixty Six (2011), Narrative (2013) i Alice’s Adventures in Wonderland (2016), entre altres.
També va ser guionista de la popular sèrie de la BBC Spooks.
L’admissió es farà segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la valoració del currículum, que cal enviar (amb fotografia inclosa), omplint el formulari de la dreta.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs, que cal abonar en el termini d’una setmana un cop rebut el mail d’acceptació corresponent.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se a un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.