‘Casa Calores’ a Kranj (Eslovènia)
La Sala Beckett, des de setembre de 2024, forma part del projecte DoSEL (Drama of Smaller European Languages) dedicat a promoure i protegir les llengües europees minoritàries. El projecte DoSEL contribueix a la creació, traducció i representació d’obres de teatre escrites en aquestes llengües europees més petites. Dins d’aquest projecte, es presentaran diferents espectacles a la 55ª Week of Slovenian Drama, un festival de teatre que té lloc a Kranj, Eslovènia.
La Sala Beckett hi portarà Casa Calores, l’espectacle de Pere Riera que es va veure la temporada passada a la Sala de baix. L’obra es farà en català i, en gran part, amb el seu repartiment original, el dimarts 1 d’abril.
Sinopsi
Els estius són estacions preuades. Diuen que la joventut és la més preuada de les etapes vitals. I quan ets jove, una de les millors coses que et poden passar, és viure els estius arran de mar. Si, al damunt, has nascut en un poble amb barques i espigó, és possible que tots els estius de la teva joventut estiguin amarats d’un record càlid i salabrós. A Casa Calores hi passen els anys, els testos es marceixen i la roba deixa de voleiar als estenedors. Els grans que sobreviuen, es fan vells; i els joves que no veien l’hora de créixer d’un cop, intenten posar fre a l’inexorable pas del temps. Un temps que els enfronta al més preuat dels perills: el passat.
Autoria i direcció: Pere Riera
Repartiment: Jordi Boixaderas, Júlia Bonjoch, Arnau Comas, Eudald Font, Rosa Gamiz i Júlia Molins
Veu en off: Pablo Derqui
Escenografia: Sebastià Brosa
Il·luminació: Guillem Gelabert
So: Jordi Bonet
Vestuari: Marian Coromina
Caracterització: Clàudia Abbad
Fotografia i vídeo promocional: Kiku Piñol
Ajudant d’escenografia: Laura Martínez Pi
Ajudant de vestuari: Gemma Pellejero
Ajudant de direcció: Xavi Buxeda i Marcet
Estudiant en pràctiques de direcció (MUET): Lluís Victory
Agraïments: Estudis Oído, Antonio Cruanyes, Dolors Plana, Glòria Cruanyes i Jaume Plana
Una producció de la Sala Beckett