Curs

Actuar

Taller d’interpretació per a professionals
Professora: Fernanda Orazi ,
Dates
De l'11/03/2022 al 13/03/2022
Horaris
Divendres de 16h a 20h. Dissabte i diumenge d'11h a 14h i de 15h a 18h.
Preu
240€
Idioma
Castellà
Més informació

Total hores: 16h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.

Actuar. Poner entre nosotros unos actos, unas imágenes, unas palabras, unas ideas. Recoger lo que eso trae. Acoger las consecuencias del acto. Del acto de actuar. Lo que el acto, la imagen, la palabra, la idea, llama. Actuar y transformar el estado de las cosas, difuminar las líneas, desdibujar fronteras. Aumentar, ocultar, tensar, suspender, estallar, retener, desplegar, interrumpir, replegar… Lo que la actuación hace, su modo de escribir la escena, de tramar lo expresivo, de entramar.

Porque la actuación no es algo antes de darse, antes de acontecer, propongo una serie de prácticas para abordar mientras se actúa. Unos modos posibles de relación con el hecho de “estar actuando”. No hay ni antes ni después, hay “durante”. Será ahí donde se juegue este entrenamiento, en la “duración” del acontecimiento de la actuación.

Fernanda Orazi

Actriu, directora i docent. Actualment viu a Madrid. Ha treballat amb Pablo Messiez en nou obres els últims 11 anys, l’última de les quals, Los Días Felices de Samuel Beckett, es va estrenar al Centro Dramático Nacional el març del 2020 i encara està en gira. També ha col·laborat en obres amb Pablo Remón, l’última de les quals, Doña Rosita Anotada, segueix en gira. També ha treballat en peces de Denise Despeyroux, Ernesto Caballero, Pascal Rambert, Carlos Marquerie y Claudia Faci, entre altres. Com a directora, va estrenar la seva primera peça l’any 2003 a Buenos Aires, Teo con Julia. L’any 2010 estrena al Festival de Otoño de Madrid Susana en el agua y con la boca abierta; l’any 2012 estrena El Rumor Analógico de las Cosas a la Cuarta Pared; el desembre de 2013 estrena El Futuro al Teatro del Barrio, Madrid, i l’any 2017 estrena Encarnación a El Umbral de Primavera, Madrid. Des de l’any 1995 treballa i investiga sobre els procediments de l’actuació, tant en contextos pedagògics com de laboratori o processos creatius.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.