Actuar a l’aire lliure o l’ocupació de l’espai públic
Total hores: 24h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Aquest curs és de caràcter presencial i s’hi pot participar com a intèrpret o com a oient*.
Un dels directors més aclamats de l’escena actual, que va dirigir El chico de la última fila la temporada passada a la Sala Beckett, proposa un curs per plantejar-se noves maneres de fer teatre després de la COVID.
L’Adaptació és senyal d’intel·ligència, i en els temps que corren hem d’estar atents a aquest principi. La “nova normalitat”, si és que és nova i si és que és normal, ens obligarà durant un temps, no sabem quant ni com, a fer teatre d’una altra manera. La limitació dels aforaments i el risc de contagi formaran part de l’art teatral. Per això penso que al desenvolupar el nostre art dramàtic a l’espai públic, on va sorgir en un principi i on torna sense parar.
Es tracta d’intentar dur a terme escenes de la literatura dramàtica universal, ja siguin clàssiques o contemporànies, però adaptant-les a un entorn, teòricament, “no teatral”. La intervenció de l’espai públic per a l’experiència teatral no és ni molt menys una novetat, les festes dionisíaques de l’antiga Grècia ja ho feien. Així doncs, retem tribut a Dionís i recollim la vella tradició fent-la contemporània.
El material a aportar per part dels participants consistirà en un monòleg de lliure elecció, i si dos dels components prefereixen fer una escena a mitges benvinguda serà. El treball anirà pel meu compte i tractarà sobre la Por: Audàcia o pànic.
Andrés Lima
* La figura de l’oient està pensada per a aquelles persones que volen fer una aproximació al treball d’escenificació i interpretació sense participar activament: observant i comentant les propostes i línies d’investigació que es treballin. També aportant percepcions i punts de vista sobre allò que es plantegi.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2020 Festival de Barcelona.
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
Actor i director teatral, està considerat com un dels grans directors d’escena espanyols. Vinculat des de fa anys a la companyia de teatre Animalario, ha contribuït a la renovació dels conceptes de la posada en escena del teatre espanyol. En la seva faceta com a director i autor teatral, ha dut a terme gairebé una vintena de muntatges per al CDN, el Teatro de la Abadía o el Teatro de la Zarzuela, entre altres. Com a actor, ha treballat en teatre, cinema i televisió, a les ordres de directors com Vicente Aranda, David Serrano, Iciar Bollaín o Fernando León de Aranoa.
Ha obtingut el Premi MAX a la Millor Direcció en 4 ocasions: Urtain (2010), Argelino, servidor de dos amos (2009), Marat-Sade (2008) i Hamelin (2006).
En la seva faceta com a director i autor teatral, destaquen les produccions La mare (La Villarroel), Les bruixes de Salem (Teatre Grec, Barcelona/CDN, Madrid), El montaplatos (Sala Matadero de Madrid 2011), El mal de la juventud (Teatro de la Abadía), Penumbra (Teatro Matadero), Falstaff (Teatro Valle Inclán), Las alegres comadres de Windsor per a la Comedie Française (Sala Richelieu-2009), Urtain de Juan Cavestany, Striptease (d’A. Lima, amb Sol Picó i Carles Padrisa), Marat-Sade de Peter Weis (CDN-Animalario), Argelino (servidor de dos amos) a partir d’Arlequino de Goldoni (versió d’A. Lima i Alberto San Juan), les sarsueles El Bateo i De Madrid a París per al Teatro de la Zarzuela, etc. Aquesta temporada dirigirà Josep M. Pou a Moby Dick (Teatre Goya).
Entre els seus treballs com actor de teatre destaquen les obres Falstaff (direcció d’Andrés Lima), Mirandolina (versió d’Ernesto Caballero sobre La Posadera de Goldoni), La ratonera d’A. Christie, Los cuernos de don Friolera de Valle Inclán, Las bizarrías de Belisa de Lope de Vega, Air Port de la companyia Suspect Culture (Escòcia), La boda de los pequeños burgueses de Bertolt Brecht, El libertino d’Eric Enmanuelle Smith (versió i direcció de Joaquín Hinojosa per al Teatro de la Abadía) o Hamelin de Juan Mayorga.
Igualment, és un intèrpret reconegut tant en televisió com en cinema, on destaquen els seus treballs a Goya’s Ghost de Milos Forman (escrita per Jean Claude Carriere), Días de cine de David Serrano, El viaje de Carol d’Imanol Uribe, Los lunes al sol de Fernando León, Juana la Loca de Vicente Aranda, Un buen novio de Chus Delgado, Celos de Vicente Aranda, La primera noche de mi vida de Miguel Albadalejo o Días de fútbol, així com a les sèries Policías, Periodistas o Los simuladores.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.