Quan vaig tornar a un teatre després del confinament del 2020, no només vam aplaudir l’espectacle que acabàvem de presenciar, sinó que hi va haver un aplaudiment general, un aplaudiment als que estàvem omplint aquell edifici, un aplaudiment per tornar a ser-hi, en aquell moment. Gestos com aquell demostren la nostra necessitat de reunió, l’ànsia d’experiència en viu. Per això, quan algú em segueix preguntant les diferències, per exemple, entre cinema i teatre, hi ha una mica de base en l’enunciat que em resulta difícil i alhora obvi d’expressar. En aquest taller entrarem de ple en els dos aspectes que, per a mi, constitueixen l’essència del teatre: l’espai i el temps, però no com a elements a prendre en consideració, sinó com a detonants d’un projecte artístic, com a eix vertebrador d’una dramatúrgia. Escriure a partir d’un lloc… escriure conscients del temps intern… quin és l’espai de les paraules? Com hi influeix el temps atmosfèric? Reflectirem conceptes com l’espai lúdic, el site specific o la contracció i distensió del temps a través d’exemples i, sobretot, amb pràctiques en directe que puguin despertar la intuïció d’un projecte futur.
Aquest curs està exclòs de l’Itinerari Beckett.
Aquest curs té lloc en el context de la residència d’escriptura que Eva Mir fa a la Sala Beckett del 4 al 18 de novembre i que compta amb el suport de la Fundació SGAE.
Dramaturga, directora i guionista, les seves obres inclouen Héroes en diciembre (Premi Calderón de la Barca 2019), representada al CDN de Madrid; La Conmoción, dirigida per Alfredo Sanzol també al CDN, així com Hacia Regolit, Antípodas i El latido mudo (Cuarta Pared i Nave 73). La seva obra Lockdown es va estrenar a Washington D.C. i va dirigir la lectura dramatitzada d’Einfache Leute d’Anna Gschnitzer al Teatro Español de Madrid. Ha treballat a l’equip de guió d’El Internado: Las Cumbres durant dues temporades. La seva obra Héroes en diciembre va participar al Festival Adapta Book 2022 per a la seva possible adaptació a llargmetratge i va formar part del fòrum de projectes del Festival de Sant Sebastià amb el projecte de sèrie King Mama. Ha rebut beques de creació com la de l’Institut Valencià de Cultura (2020), la beca de Dramaturgias Actuales INAEM (2021), la beca de mobilitat d’autors del Ministeri de Cultura d’Espanya a Avinyó (2022) i el programa de residències internacionals del CDN a Berlín, Brussel·les, Madrid i Vílnius (2023) amb la seva obra Un cuerpo se desplaza. El 2023 crea Insomnio i Senyoreta Júlia (València, dirigides per Toni Agustí), gaudeix d’una residència d’escriptura a La Chartreuse, a Villeneuve-les-Avignon (França), i rep el Premio de Comedia del Teatro Español y Naves del Matadero per Añoranza y siesta. El 2024 treballa com a intèrpret a l’obra Así hablábamos de La Tristura al CDN, estrena l’obra immersiva Jalando al Festival #meetyou de Valladolid i Baby no more per al VVAA Collective al Teatre Nacional de Catalunya, i publica el seu darrer text, Un cuerpo se desplaza, amb el CDN. Actualment, prepara l’estrena de la seva pròxima peça, Pródigo. Lo que queda de nosotros, mamá.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.