Total hores: 30 h (10 sessions)
El 28/03 no hi ha classe
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Quan parlem de direcció escènica, sovint només fem referència a la direcció d’actors construïda a partir de l’anàlisi de text.
Entenc la direcció escènica com un ofici d’escriptura. Tornem a escriure el text de l’autor, però amb imatges i a través de la nostra mirada escènica. Els textos dramàtics són edificis i a cada planta hi ha vida. Com l’organitzes? Com la mires? Com la transformes? Quina és la imatge o visió que impulsa el teu text dramàtic? Què vols transmetre?
En aquest curs treballarem la realització del CONCEPTE que expressa la teva mirada, única i personal sobre el text dramàtic. El concepte és una hipòtesi o aposta que fas de tota l’obra, i neix dins teu. Només cal estar atent. Un cop la connexió està feta, amb una bona dosi de valentia, pots generar els materials i llenguatges necessaris que construiran l’arquitectura de la teva proposta. Quant més alta és l’aposta, més lluny pots arribar en la teva investigació escènica.
En aquest curs teoricopràctic abordarem un text dramàtic. Realitzarem exercicis de direcció d’actors i d’anàlisi de text i també explorarem les eines per generar materials i llenguatges escènics. Investigarem diferents fonts i ens deixarem inspirar per la filosofia, la sociologia, la fotografia, el cinema, la dansa i les arts plàstiques.
Aquest curs de direcció escènica està dedicat a actors, directors, dramaturgs i persones interessades en les arts escèniques.
Llicenciada en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre. Va completar la seva formació acadèmica al ITMF, Institut für Theater und Regie d’Hamburg (Alemanya). També ha completat la seva formació com a dramaturga a la Sala Beckett amb Simon Stephens, Martin Crimp i Paco Zarzoso. Va fer un Màster en Documental de Creació a la Universitat Pompeu Fabra.
Ha dirigit diversos espectacles: Zona inundable de Marta Barceló al TNC (Nominacions als premis Max i als premis Butaca 2023); La nostra mort de cada dia de Manuel de Pedrolo al TNC; Els nostres fills/The children de Lucy Kirkwood i Escenes d’un matrimoni d’Ingmar Bergman al Teatre Akadèmia; La meva veu (Primavera Republicana) al Born Centre de Cultura i Memòria, i Eileen Shakespeare de Fabrice Melquiot al Teatre Tantarantana (segon premi del Certamen de directoras de escena de Torrejón de Ardoz i exhibit al Festival Impuls Braunschweig d’Alemanya).
A Alemanya, va dirigir Romeu und Julia de W. Shakespeare a l’Oldenburgisches Staatstheater; Die Geburtstagsfeier (La festa d’aniversari) de Harold Pinter a l’Schauspiel Köln de Colònia; Kälte (Fred) de Lars Norén a l’Schauspiel Köln, i Dreier (Trio) de Jens Roselt al Thalia Theater d’Hamburg. Va ser nominada als premis Rolf Mares Preis per la direcció escènica de Chance de J. Kosinsky.
Durant set anys ha sigut directora d’escena del projecte musical Cantània de L’Auditori, on ha dirigit llibrets de Sergi Belbel, Marta Buchaca, Pere Riera, Joan Brossa i Bernat Castany.
Com a docent, ha col·laborat amb la Sala Beckett en la formació de la direcció escènica i amb el Departament d’Educació per formar en eines teatrals al professorat de francès de Secundària i Batxillerat.
Parla i escriu en alemany, anglès, castellà, català i francès.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.