Creació de materials escènics a partir de dramatúrgies no estrictament textuals
Aquest curs ens enfrontarà a la creació de materials escènics basats en una dramatúrgia no estrictament textual.
A partir d’exercicis pràctics, abordarem un breu procés creatiu per tal d’analitzar les problemàtiques que en surgeixen.
Per fer-ho generarem un context que ens permeti compartir els interessos i les pràctiques pròpies de cada estudiant. Un abordatge comú per tal d’experimentar, analitzar, reflexionar i desenvolupar estratègies dramatúrgiques de treball.

Judith Pujol Llop, nascuda a Tarragona, és creadora escènica. Compagina la direcció teatral amb la investigació artística, la docència i la gestió cultural.
Llicenciada en Història de l’Art (UB), en Direcció i Dramatúrgia (ESAD), Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual (UCLM- Museu Reina Sofia de Madrid) i Tècnica dels Serveis Educatius i Assistencials. CIOF-FP/ER Parma, Itàlia. Ha format part de l’equip de la direcció artística de la directora Carme Portaceli, primer al Teatro Español de Madrid i després al Teatre Nacional de Catalunya, com a Coordinadora de projectes artístics, on entre altres tasques, ha coordinat el Festival ZIP d’escena híbrida.
És cofundadora de la companyia de teatre Obskené. Actualment, treballa en el desenvolupament de continguts i de guió per una sèrie d’animació 2D a Teidees Audiovisuals.
Com a directora ha dirigit els espectacles Vent de garbí i una mica de por, de Maria Aurèlia Capmany, producció del Teatre Nacional de Catalunya; Petro, una història d’amor de Produccions Lo nostru; el concert Els fets i l’atzar de Marc Parrot, de produccions Silvestres, o d’Eines, un projecte del Cor Jove de Granollers amb música de Marcel Bagés, producció de la Fira Mediterrània de Manresa. També ha dut a terme la direcció, juntament amb Eva Redondo, d’El Inquilino de Paco Gámez al teatre María Guerrero (Centro Dramático Nacional); i ha fet la direcció i codramatúrgia, amb Albert Boronat, de De Carenes al cel, producció d’Obskené i la Sala Beckett.
Ha fet la dramatúrgia d’Astronòmica, l’espectacle d’obertura de llums de Nadal 2023 de la ciutat de Barcelona, producció de l’Ajuntament de Barcelona. També ha escenificat concerts com Anselm de la Coral Sant Jordi amb Marc Parrot i Ferran Dordal, una producció de Fira Mediterrània i Coral Sant Jordi, menció especial als Premis Ciutat de Barcelona 2025. Ha fet l’assessoria artística de Primera Sangre de María Velasco, producció del Centro Dramático Nacional de Madrid i la direcció de la mise en space de Running for democracy al Teatre Arena del Sole, ERT, Bologna, Itàlia.
També ha participat en la creació del projecte Gran Rifa d’un Fabulós viatge a Mèxic de la Companyia Obskené i Teatro Ojo de Mèxic, estrenat a Fira Tàrrega. I, finalment, ha fet el guió i la interpretació a l’obra audiovisual La incorrupta de Tamar Guimaraes pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.