El cuerpo en acción. Taller sobre herramientas actorales
Total hores: 20h (5 sessions)
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.
Considerant el cos com a protagonista de la feina de l’actor, treballarem eines per poder aprofundir en la creació i en allò desconegut, per trobar camins que ajudin a descobrir noves formes d’abordar una escena o un personatge.
Moltes vegades l’actor sol jutjar durant el treball, utilitzant el cap per intentar controlar i autocriticar-se, en comptes de recolzar-se en l’experiència, la sensibilitat, la memòria i la saviesa de el cos. Buscant que el pensament en escena sigui el del personatge i no el de l’actor, treballarem exercicis que puguin emprar-se en el treball d’escenes.
Objectius
- Trencar estructures.
- Descobrir la veu estranya (escapar d’allò conegut).
- Despertar la irracionalitat, la imaginació, la intuïció i l’impuls. Assumir el buit, gaudir de el no saber.
- Jugar sense actuar el joc.
- Desenvolupar la creativitat i la proposta (pròpia i grupal).
- El cos en acció.
- Descobrir l’acció en la paraula i el cos.
- L’escolta, la modificació i l’adaptació.
- Aprofundir la capacitat de risc en els impulsos.
- Experimentar el compromís en situacions límit.
- Aprofundir el món intern de l’actor: pensament; descobriment (escolta); mentides, i decisions.
- Descobrir en un text les claus d’una evolució àmplia del personatge.
- Aprofitar les línies d’acció que ens brinda un text per aconseguir una veritat intensa i profunda en cadascuna de les situacions que vam dissenyem per al nostre treball.
Cofundador del teatre Timbre 4 de Buenos Aires, Argentina.
Actor, director i docent. Es va formar amb Alejandra Boero, Joan Carles Gené i Verónica Oddó ia l’Institut Labardén.
Entre els seus treballs com a actor destaquen Tebas Land, El viento en un violín, La omisión de la familia Coleman, Lisístrata, Jamón del diablo Carabet, La Maraña, Orfeo y Eurídice, La comedia de las equivocaciones i Chau Misterix.
Alguns treballs com a director són Cronología de las bestias, Dínamo, Siempre me resistí a que terminara el verano, No todas las palabras, La verdad de ellas, Breve ejercicio para sobrevivir, Algo de ruido hace i Porque todo sucedió en el baño.
En cinema, entre altres treballs, ha protagonitzat El viento en un violín, Anagramas, Por tu culpa i El Pasado. En televisió ha treballat a Noche y día, Farsantes y El mal menor, entre altres.
Com a docent exerceix a Timbre 4, on coordina els tallers d’actuació. A més, ha dictat seminaris d’actuació a Espanya, França, Perú i Uruguai.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.