Aquest curs està dirigit a intèrprets i directors de teatre i cinema (així com qualsevol persona interessada en l’anàlisi de l’escriptura teatral) que desitgen aprofundir en la comprensió i la pràctica dels mecanismes dramatúrgics presents en el text com a ressorts fonamentals per transportar-lo eficaçment a l’acció escènica.
Una de les tasques amb la qual gaudeixo més en relació a la direcció teatral és l’estudi del text, no tan sols perquè és crucial per al treball en els assajos sinó perquè, gràcies a aquesta pràctica, he pogut descobrir i exercitar molts dels recursos que faig servir en la meva pròpia escriptura. I a més, és molt divertit.
Amb freqüència, però, observo que els intèrprets i els directors que s’inicien en l’ofici es troben amb dificultats a l’hora d’enfrontar-se a un text precisament perquè no saben com han d’estudiar-lo i què és el que hi han de buscar. Tanmateix, tot (o gairebé tot) el que necessita un actor i un director és en el text que han de representar: només cal saber com trobar-ho i com aplicar-ho.
Amb un enfocament teoricopràctic, en aquest taller explorarem com desentranyar el text dramàtic tot analitzant diferents escenes i fragments d’obres teatrals i de guions cinematogràfics, amb l’objectiu de trobar les claus essencials per dur-los a escena i parant una especial atenció a la interpretació actoral.
Les classes seran dinàmiques i saltarem constantment del treball de taula a la prova sobre l’escenari, on els participants tindran l’oportunitat d’actuar, de dirigir, de buscar i d’experimentar.
Llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. Alguns dels seus textos teatrals són 405, accèssit del Premio Miguel Romero Esteo i del Premio Marqués de Bradomín 2001; Menú del dia, accèssit del Premio Miguel Romero Esteo i del Premio Marqués de Bradomín 2002; Un verdadero Cowboy, Premi Ciutat de València 2006 i Premi Carlos Carvalho del VI Concurs Nacional de Dramatúrgia de Porto Alegre, Brasil; i F3dra, pleasure and pain, estrenat el 2011 a la Sala Beckett. Udol, estrenada al Teatre Lliure, dins del Festival Grec del 2012; L’Ombra al meu costat, de la qual també és responsable de la posada en escena, dins del projecte T6 d’autoria contemporània el 2012; Pequeños Monstruos, pel Festival Grec 2013.
També signa la direcció dels seus textos Línies, que es va presentar al Teatre Lliure dins del projecte Ones lliures; Milim, espectacle musical per a la Companyia Divines; Kilòmetres, estrenat el maig de 2015 a la Sala Planeta de Girona; i El que no es diu, estrenat a la Sala Beckett el 2021.
Sota la seva direcció també ha estrenat You’re pretty and I’m drunk al Teatre Lliure de Montjuïc, dintre del cicle Assaig Obert; Dos Punkis i un Vespino al Teatre Gaudí Barcelona; Treballs d’amor perduts amb la Companyia Parking Shakespeare; Suïcides, de la Cia. Poca Cosa Teatre; Si existeix, encara no ho he trobat i Pulmons, totes dues amb Sixto Paz Produccions i estrenades a la Sala Beckett de Barcelona.
És una de les autores seleccionades en l’edició 2013 – 2014 del projecte Fabulamundi, Playwriting Europe, i ha estat representada al Teatre Odeón de Bucarest i al Stückemarkt de Heidelberg.
Col·labora amb la dramatúrgia i la posada en escena de la Companyia de flamenc de Belén Maya, amb la qual ha signat els espectacles Ya! (Ensayos) i Romnia.
La seva obra Umbre s’estrena el 2017 al Teatre Nacional de Bucarest com a part del repertori teatral del teatre.
Durant la temporada 16-17 és seleccionada autora resident de la Sala Beckett, residència fruit de la qual va néixer el text L’Alegria, estrenat el 2018.
A l’octubre de 2019 estrena a escala mundial Un verdadero Cowboy al teatre Dimitris Horn d’Atenas.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.