Tot depèn del punt de vista
Total hores: 30h (el 30/4 i el 21/5 no hi ha classe)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Tot personatge té motius per actuar d’una manera o altra. I això serà percebut d’una o altra manera per cada personatge. Perquè cadascun d’ells té un punt de vista particular, propi i intransferible.
En aquest curs o taller ens centrarem en els punts de vista dels personatges. Poder entrar dins el seu cap i mirar el que passa al seu voltant amb els seus ulls. Fer de les nostres obres una suma de diferents i possibles punts de vista. I descobrir com cada escena pot canviar depenent dels ulls amb què es miri. Perquè tots, absolutament tots els punts de vista, són legítims.
A les sessions també analitzarem pel·lícules que són conduïdes per diferents veus, especialment les de Mankiewicz o Kurosawa, les obres de teatre de Brian Friel i les novel·les polifòniques de Jim Thompson, entre d’altres.
És autor i director teatral. Ha escrit i dirigit, entre altres obres, Vent a les veles (2009; Círculo de Bellas Artes de Madrid), Kafka a la ciutat de les mentides (2011; Festival Grec), La terra oblidada (2012; SalaFlyhard), La pols (2014; SalaFlyhard, La Villarroel, Teatro Fernán Gómez), Sota la ciutat (2015; Temporada Alta, Teatre Lliure), L’última nit del món (2016; SalaFlyhard), Els nens desagraïts (2017; Temporada Alta, Sala Beckett), Els somnàmbuls (2019; Temporada Alta, Escenari Joan Brossa), Elda & Daniel (2020; Temporada Alta), La font de la pólvora (2021; Teatre Nacional de Catalunya) i Al final, les visions (2022; Sala Beckett – Festival Grec). També és autor de Les mans (2024; La Villarroel – Festival Grec) i de peces breus com Doppelgänger (2012; La Planeta), Jericó (2015; Temporada Alta) i Només una veu (2018; Teatre Lliure), entre d’altres. Pels seus textos ha guanyat diferents premis, com el Marqués de Bradomín, el Ciutat de Gandia, el Premi Serra d’Or o, dues vegades, el Premi de la Crítica. Algunes de les seves obres estan traduïdes al castellà, anglès, francès, italià i romanès.
Ha signat les adaptacions de Sopa de pollastre amb ordi d’Arnold Wesker (2018; Biblioteca de Catalunya) i La nostra ciutat de Thornton Wilder (2023; Teatre Lliure) i ha dirigit, entre d’altres, els espectacles Sam – peces curtes de Samuel Beckett, l’obra de teatre verbatim No m’oblideu mai, textos de Joan Yago i Marc Artigau i diferents espectacles de poesia i música. Ha estat el coordinador del cicle Samuel Beckett de la Sala Beckett, on ha presentat el laboratori de creació Catàstrofes (2020), i també ha dirigit la pel·lícula La Pols, estrenada al Festival de Málaga i que, posteriorment, fa gira per Europa. Rep el premi del jurat i del públic del festival NUOVO CINEMA D’EUROPA de Gènova.
Ha impartit tallers i seminaris a la Sala Beckett, l’ESCAC, l’ERAM i al Col·legi del Teatre. Va ser autor resident de la Sala Beckett la temporada 21/22.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).