Total hores: 24h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es farà virtualment.
L’autor de La piedra oscura o de la versió de Medea que vam poder veure al Teatre Lliure proposa un curs sobre el desig com a motor de l’acció dramàtica.
El primer és el cos. Aquest cos pot ser de carn, de fusta o de ferro, tant és. Abans i després potser hi haurà paraules però el primer per escriure teatre és imaginar un cos que desitja aquí i ara. Un cos desitja alguna cosa i aquesta cosa gairebé sempre és en altres, pertany a uns altres. Aquest desig que posa en perill, en crisi, en teatre, al cos que l’alberga. Perquè el desig es desplegarà malgrat les normes i les seves prohibicions.
El desig és la necessitat d’allò absent. El desig conté una esquerda. El desig construeix una imatge que falta. El personatge tractarà d’aconseguir o evitar aquesta imatge. Mentre que l’“objectiu” es troba en el territori d’allò conscient, pragmàtic i quotidià, el desig opera inesperadament, moltes vegades en secret i malgrat la voluntat dels personatges. Un cos desitja. Després, un altre cos observarà el cos que desitja i romandrà a l’aguait. L’escriptura per a l’escena s’ocupa d’aquesta emboscada.
Contingut i objectius
El taller estarà dirigits a autors, intèrprets i directors, i en general, a tots els interessats en la creació escènica, independentment de la seva formació i experiència prèvies. Treballarem el desig com una força substancial per al fet teatral i la seva relació amb altres paràmetres fonamentals: el temps, l’espai i la paraula. L’objectiu final és que tots els participants adquireixin les eines per a l’escriptura escènica d’una peça breu autònoma i amb sentits plens.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2020 Festival de Barcelona.
Amb el suport de:
Llicenciat en Direcció d’Escena i Dramatúrgia per la Real Escuela Superior de Arte Dramático y doctor per la Universidad Complutense de Madrid.
De la seva producció dramàtica destaquen: La geometría del trigo (2019), Premio Nacional de Literatura Dramática 2019; Los días de la nieve (2017), Premio Lorca 2019 al Millor Autor; Todas las noches de un día, guanyador del III Certamen de Textos Teatrals de l’AAT; La piedra oscura, Premi Max al Millor Autor Teatral 2016 i Premio Ceres al Millor Autor 2016, entre altres; Ushuaia, Premio Ricardo López de Aranda 2013; Cliff (acantilado), guanyador del IV Certamen LAM 2010; Húngaros, Premio Nacional de Teatro Universitario 2000, i Fiebre, accèssit al Premio Nacional de Teatro Breve 1999.
També ha estat responsable de diverses dramatúrgies i reescriptures: Medea (Teatre Lliure, juntament amb Lluís Pasqual), Electra (Ballet Nacional de España i Teatro de la Zarzuela, 2017), Fuenteovejuna (Compañía Nacional de Teatro Clásico, 2017), Troyanas (Festival de Teatro Clásico de Mérida, 2017), Rinconete y Cortadillo (Sexpeare Teatro, 2016), Amor de don Perlimplín con Belisa en su jardín (Festival de Otoño en Primavera/Metatarso, 2016) i Proyecto Homero/Odisea (La Joven Compañía 2016), entre altres.
És col·laborador habitual del suplement cultural La Esfera de Papel i de la revista digital d’AISGE. Ha publicat En esta casa (2020), el seu segon poemari després de Si descubres un incendio (2017).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.