Dramatúrgia visual
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.
Aquest curs pretén enfrontar-nos a la creació de materials escènics basats en una dramatúrgia no estrictament textual. A partir de la trobada de dos creadors de procedència diversa com som la Judith Pujol i l’Andreu Martínez, obrirem el diàleg al voltant d’exercicis pràctics que ens permetin integrar la imatge i l’espai al teixit dramatúrgic.
Es tractarà d’un curs disparador de poètiques per fer-nos redescobrir elements, desplaçar pràctiques i enfrontar-nos a certes problemàtiques de l’escena, com ara la porositat de les imatges, el logocentrisme i les fronteres entre els camps disciplinars. També compartirem els interessos i les pràctiques artístiques pròpies de cadascú per analitzar-les i buscar noves estratègies basades en la descentralització del text.
Llicenciada en Història de l’Art (UB) i en Direcció i Dramatúrgia (IT) i Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual de la UCM, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía i Artea.
Compagina la direcció amb la docència i la gestió cultural. Ha estat coordinadora artística del Teatro Español de Madrid durant la direcció artística de Carme Portaceli, de la temporada 2016-17 fins a la 2019-20.
És cofundadora de la Companyia Obskené des del 2010, on exerceix taques de gestió, producció i direcció artística.
Com a creadora destaca la direcció amb Eva Redondo; El Inquilino de Paco Gámez (CDN); la dramatúrgia i assessoria artística de Suite Toc núm. 6, juntament amb Clara Peya, Ariadna Peya i María Velasco (Les Impuxibles); la direcció, amb Rubén Cano, de l’espectacle inaugural de la Temporada 2019-20 del Teatro Español, Zonas de conflictos; la direcció i dramatúrgia, juntament amb Mònica Bofill, de Tot va bé si acaba bé de Shakespeare (Companyia Parking Shakespeare); la direcció i codramatúrgia de De Carenes al cel –dramatúrgia compartida amb Albert Boronat; les direccions dels espectacles d’Obskené: País sense Paraules de Dea Loher, Este no es un lugar adecuado para morir d’Albert Boronat i Hamlet és mort. No hi ha Força de Gravetat d’Ewald Palmetshofer; l’assessoria artística, amb Ricard Soler, de Plácido Mo de Magda Puig; la participació en la creació del projecte Gran Rifa d’un Fabulós viatge a Mèxic de la Companyia Obskené i Teatro Ojo; i la creació del guió, la direcció d’actors i la interpretació a l’obra audiovisual La incorrupta de Tamar Guimaraes pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.
Ha estat ajudant de direcció de Carme Portaceli a Jane Eyre de Charlotte Brontë, adaptació d’Anna Maria Ricart, Troyanes d‘Eurípides versió d’Alberto Conejero, La Rosa Tatuada de Tennessee Williams, Esplendor d’Abi Morgan, Només són dones de Carmen Domingo i El President de Thomas Bernhard.
Llicenciat en teatre de gest per l’Institut del Teatre i format a l’escola de Jacques Lecoq de Madrid.
Actor, marionetista i creador escènic, ha treballat en diverses companyies en l’àmbit nacional i internacional, com ara El Conde de Torrefiel, Philippe Genty, Los Automecánicos, Guillem Albà, Joan Baixas, Sol Picó, Joan Arqué, Obskené, Zou Theater o Plexus Polaire actuant en gires i festivals d’Europa i EEUU.
Compagina la interpretació i les creacions pròpies amb la direcció, la dramatúrgia, la direcció de moviment i la investigació.
Entre els diferents reconeixements destaquen la beca d’investigació a l’ESNAM de Charleville-Meziers (França) el 2012 i el premi de Creación Joven 2015 del Ministerio de Cultura. El 2016 va ser seleccionat com artista resident al Graner (Mercat de les Flors).
Actualment compagina la gira d’espectacles de la companyia Plexus Polaire (Noruega-França) i la cia. Zou Theater (Canadà) amb la docència en Teatre Visual a l’Institut del Teatre.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).