Els exercicis es poden fer en català i castellà
Contràriament a la vella creença segons la qual el del monòleg és un gènere difícil i tediós, aquests últims anys hem vist com els monòlegs van prenent protagonisme en la dramatúrgia contemporània, en part per la seva major facilitat de producció, però també per l’interès dels intèrprets en escriure’n i/o representar-ne.
Mantenir viu l’interès del públic amb només un actor a l’escenari és un gran repte que obliga els escriptors a inventar noves tècniques de narració. Si bé el monòleg com a forma pot tenir moltes limitacions, també obre a l’escriptor un camp d’experimentació creativa que una obra de teatre tradicional difícilment permetria.
Fent servir exemples d’obres monològiques contemporànies i a través d’una sèrie (llarga) d’exercicis, analitzarem noves estructures de monòlegs i maneres atractives de connectar amb el públic. A partir d’un esdeveniment de la vida real, abordarem com triar el nostre tema, el nostre personatge i el seu grau d’implicació, la importància del públic com a personatge secundari i les maneres en què mantenim tant el text com el públic vius.
El taller està obert a escriptors i intèrprets de tots els nivells d’experiència. Els debats es faran en anglès, però els participats podran fer els exercicis en català o castellà.
És autora, dramaturga i guionista establerta a Atenes. Va ser escriptora resident al Programa Internacional d’Escriptors de la Universitat d’Iowa i ha rebut encàrrecs del Teatre Nacional de Grècia, l’Òpera Nacional de Grècia, el Festival d’Atenes-Epidaure i la National Broadcasting Company, així com també d’institucions culturals privades. Col·labora habitualment a la versió grega de la revista Vogue i ha realitzat tallers d’escriptura teatral a la Universitat de Macedònia Occidental. Els seus contes i obres de teatre han estat publicats en antologies i revistes literàries dels Estats Units, Espanya, Itàlia i França. El seu darrer llibre, Coses que pensa la Verge Maria mentre fuma al bany, va rebre el premi Anagnostis a la millor col·lecció de contes curts ’23. La seva propera obra, Philoxeníā, s’estrena al Teatre Nacional de Grècia el febrer de 2025.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.