Total hores: 18h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
L’autor de George Kaplan, que fa unes temporades va exhaurir les localitats a la Sala Beckett, torna a Barcelona a fer un curs sobre la creació de personatges.
Com es fa el retrat d’un individu, d’un personatge, des d’una polifonia? Com es crea una dramatúrgia esclatada o fragmentària, que resulta més adequada que una dramatúrgia lineal per reconstituir la pluralitat de facetes d’una identitat o recompondre la multiplicitat d’un individu?
Treballant l’inici d’escriptura d’una obra a partir del retrat d’un personatge real o imaginari, històric o anodí, conegut o desconegut, el taller proposarà un mètode d’escriptura i de recerca dramatúrgica com si fos una investigació. Quina és la millor manera d’investigar? Com acumulem i compilem materials? En resum, com estructurem una obra?
Es convidarà als participants a treballar sobre un projecte de dramatúrgia a partir d’un personatge i a seguir un procés d’escriptura pràctic i teòric.
Aquest curs s’impartirà en francès i disposarà de traducció consecutiva. L’escriptura sempre es podrà fer en la llengua materna dels participants.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2018 Festival de Barcelona.
Frédéric Sonntag és autor i director. El 2001, en sortir del Conservatori Nacional Superior d’Art Dramàtic de París, funda la companyia AsaNIsiMAsa i treballa en la creació dels seus propis textos: Disparu(e)(s), Intrusion, Des heures entières avant l’exil, Nous étions jeunes alors, Toby ou le saut du chien, Incantations, Dans la zone intérieure, Sous contrôle o George Kaplan. Tres d’aquestes obres s’han editat a la col·lecció Tapuscrit del Théâtre Ouvert. Ha obtingut una beca del Centre Nacional del Llibre, un premi de la fundació Beaumarchais i ha rebut diverses vegades l’ajut a la creació del Centre Nacional del Teatre. Des del 2009, participa en diversos actes internacionals: l’Obrador d’estiu de la Sala Beckett (Barcelona), el 10è Festival de Dramaturgia Europea Contemporánea (Santiago de Xile), Dramaturgias Cruzadas (Buenos Aires), Corps de Texte Europe (Bulgària i Bèlgica), Encontros de Novas Dramaturgias Contemporaneas (Lisboa), Festival Primeurs (Saarbrücken), Festival For Ny Europaeisk Dramatik (Copenhaguen) i Escriure i dirigir (Finlàndia). Entre 2009-2010 és autor resident al Panta-Théâtre de Caen, per al qual escriu Soudaine timidité des crépuscules (creada el març del 2011). El febrer del 2011 es representa a Sofia la seva obra Sous contrôle, i el març del 2011, Intrusión a Santiago de Xile. Les seves obres han estat traduïdes a l’alemany, espanyol (Xile, Argentina), búlgar, català, portuguès, txec, finès i danès.
D’aquest autor, a la Sala Beckett s’ha llegit el text Desapareguts, en el marc del cicle de lectures dramatitzades de teatre francès contemporani organitzat el 2011, i s’hi ha pogut veure George Kaplan (2013 i 2014).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).