Total hores: 15h
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà virtual.
La creadora d’espectacles com Watching Peeping Tom o Solitud proposa un curs centrat, més que mai, en la dramatúrgia textual i les diferents maneres d’entendre-la.
Un cop vaig escriure, per un article de la revista (pausa.), que en el meu treball com a directora escènica el text és un material sovint convertit en imatges i emocions, amb el que hi estableixo una relació d’intimitat i submissió. Que no vull que el text m’esclavitzi o em freni, que d’alguna manera converteixo el text en imatges i és a partir d’aquestes que treballo a l’escenari, però alhora que m’aferro al text com si fos un refugi, perquè és allò sòlid que permet desenvolupar amb més llibertat la creació. M’és impossible imaginar els textos més enllà dels seus espectacles viscuts. A partir del moment que jo els treballo, passen a ser meus, i em converteixo jo en la seva autora.
En aquest curs vull reprendre aquesta reflexió per a investigar maneres de relacionar-nos escènicament amb la presència o absència del text, entenent-lo sempre com un material ric i viu de l’escena. Partirem de textos teatrals o no teatrals, propis o d’altres, o d’idees escèniques o dramatúrgiques diverses, escriurem, llegirem i també crearem en viu, per a generar material alhora escènic i textual, dramatúrgies que vinculin el text a una proposta escènica concreta i sempre buscant la nostra veu personal.
Serà un curs pràctic, dirigit a qualsevol persona interessada en les arts escèniques en general.
Llicenciada en Dramatúrgia i Direcció per l’Institut del Teatre de Barcelona (Premi extraordinari 2008).
Entre els anys 2005 i 2022 ha dirigit diversos espectacles, entre els quals destaquen Aquell dia tèrbol que vaig sortir d’un cinema de l’Eixample i vaig decidir convertir-me en un om (Teatre Lliure, 2021), Solitud de Víctor Català (Teatre Nacional de Catalunya, 2020), In Wonderland, creació col·lectiva (Festival Grec, 2019), Blasted de Sarah Kane (Teatre Nacional de Catalunya, 2018), Déu és Bellesa de Paavo Rintala i Kristian Smeds (Teatre Maldà, 2017), Watching Peeping Tom d’Alícia Gorina (Festival Temporada Alta, 2014), Frontex (dins l’espectacle Fronteres) de Falk Richter (Teatre Nacional de Catalunya, 2013-2014), Si Déu és Bellesa, la Bellesa existeix? d’Albert Arribas (Festival Grec, 2013), Imatges Gelades de Kristian Smeds (Sala Beckett, 2012) i Puputyttö, la chica conejita de Saara Turunen (Sala Beckett, 2010).
També ha treballat com a ajudant de direcció, productora, professora i com a responsable del Programa Educatiu del Teatre Lliure.
Ha sigut membre del consell de redacció de la revista (Pausa.) de la Sala Beckett i és membre fundador de l’Associació Artística Indi Gest.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.