Curs

Escenarios de terror (Curso de escritura de teatro de terror)

Taller avançat d’escriptura teatral per a dramaturgs, escriptors, intèrprets i altres investigadors de l’ocult
Professor: Carlos Molinero ,
Dates
Del 15/10/2018 al 18/10/2018
Horaris
De dilluns a dijous de 10:30h a 14:30h
Preu
125€
Idioma
Castellà
Més informació

Durada: 16 hores (4 sessions)

Descripció del curs

En aquest curs escriurem buscant la por. L’escriptura sempre la fem per als altres (per quedar bé, per guanyar diners, per agradar…). Ocultem les nostres pulsions, les disfressem o les anul·lem. En aquest taller deixarem que la nostra meitat fosca s’apoderi de nosaltres a l’hora d’escriure per descobrir la nostra part més aterradora o més aterrada.

Per començar, analitzarem quines eines podem robar d’altres disciplines, com el cinema, la novel·la, l’assaig, la música, la pintura, els jocs de rol… tot s’hi val. Veurem quines son poc útils o massa costoses pel resultat que ofereixen i descobrirem que el teatre té la part més interessant del terror: la representació difusa, la por abstracta, les zones indefinides que és on realment es manifesten els esperits.

Llegirem i analitzarem fragments d’obres clàssiques amb elements de terror. Proposarem un fragment d’El Caballero de Olmedo de Lope de Vega i El somni d’una nit d’estiu de Shakespeare com a clàssics i El gran Teatre Egipci de les Meravelles de la Lluna i la Serp d’Alan Moore i El mag de Clive Barker com a textos contemporanis, però cada participant haurà de portar les seves propostes per trobar o generar la inquietud.

Al curs hi haurà exercicis pràctics d’escriptura en calent que posteriorment es provaran. En aquest sentit, mirarem com construir un escenari que no sigui mimètic però tampoc conceptual, un lloc fronterer en què allò suggerit deixi pas a la imaginació de l’espectador i a la seva por.

De les quatre sessions, les tres primeres seran més de taula i anàlisi i l’última, més d’aixecar-ho i provar-ho. Amb la idea de laboratori. Assaig i error. Experimentació. No es tractarà d’arribar a un resultat representable, sinó de descobrir quines eines ens son útils, ens interessen. En resum: connectar amb altres mons perquè, al cap i a la fi, un escenari sempre és un portal.

Carlos Molinero

Carlos Molinero escriu guions, teatre, novel·les i invocacions que no té el valor de pronunciar. El 2014 va guanyar el premi Minotauro amb la novel·la de vampirs Verano de miedo. Aquell mateix any va estrenar l’obra de teatre espiritista Verónica (el títol és l’única relació amb la pel·lícula).

El 2001 va dirigir Salvajes, amb la qual va guanyar el Goya al millor guió adaptat juntament amb Lola Salvador, Clara Pérez Escrivá i Jorge Juan Martínez. També ha dirigit amb Lola Salvador el documental fronterer La niebla en las palmeras.

És professor de guió a l’ECAM, el màster de guió d’ALMA-Carlos III i l’Instituto del Cine. Els seus últims tallers han estat Teatro y Ciencia Ficción i el Laboratorio de terror teatral al Nuevo Teatro Fronterizo y Tu mitad oscura. Escribe el guión que no te atreverías a firmar als dimarts de DAMA.

L’estiu de 1984 va fer una sessió d’Ouija durant la qual va passar una cosa molt… bé, una cosa que només es pot explicar però no escriure. Si ho voleu saber, us esperem.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).