Total hores: 21h (el 26/12 i el 02/01 no hi ha classe)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
La idea d’aquest taller, absolutament pràctic, és que cada participant escrigui i reescrigui dos o tres textos teatrals des de dos abismes:
En el primer abisme, i acostant la mà al foc, posarem els personatges en els límits del dolor i el riure, el gaudi i el plor, la consciència i l’alienació, l’ebrietat i la sobrietat, la contenció i l’espasme, la ceguesa o la clarividència, el sublim i la frivolitat…
D’altra banda, i seguint aquella frase de Txèkhov “No hi ha formes noves ni velles, sinó les que surten de l’ànima”, explorarem des d’un punt de vista formal els límits de la teatralitat, sense por a combinar els diferents gèneres “dramàtics” amb textualitats més postdramàtiques, predramàtiques o antidramàtiques.
Dramaturg, actor i director. Durant els anys de vida de la Companyia Hongaresa de Teatre, n’ha estat l’administrador, i comparteix les funcions de director artístic juntament amb Lola López i Lluïsa Cunillé, les altres fundadores de la companyia. Porta més de 20 obres estrenades com a autor i ha dirigit al voltant d’un quinzena d’espectacles.
Entre les seves peces teatrals, destaquen L’eclipsi (2014), Hilvanando cielos (2013), El alma se serena (amb Lluïsa Cunillé, 2010), L’última paraula (2009), El mal de Holanda (2008), Tiempo luego existo (2007), Ciudadano Sade (2007), Arbusht (2006), Solo ante el delirio (2005), Exilio (2004), El páramo donde fue herido de muerte Jorge Manrique (2003), El hipnotizador (2002), Húngaros (amb Lluïsa Cunillé, 2002), Ultramarinos (1999), Cocodrilo (1998), Valencia (1997), Umbral (1996) o Viajeras (amb Lluïsa Cunillé, 1996).
També ha rebut diversos premis, entre els quals destaquen el Marqués de Bradomín 1996 i l’Enrique Llovet 1997 per Umbral, el Max Aub 1998 dels Teatres de la Generalitat per L’altre (traducció al valencià d’Umbral), el Premi de la Crítica de València 1998 per Cocodrilo, el Premi SGAE de teatre 1998 per Mirador, i el Premi Ciutat de Barcelona 1999 al millor espectacle i el Premi Serra d’Or al millor espectacle per Ultramarins.
D’aquest autor, a la Sala Beckett s’hi han pogut veure Intempèrie (coescrita amb Lluïsa Cunillé, 1996), Valencia (1997), Ultramarins (1999), Viajeras (coescrita amb Lluïsa Cunillé, 2001), El hipnotizador (2003), Vianants (coescrita amb Lluïsa Cunillé, 2004), El alma se serena (coescrita amb Lluïsa Cunillé, 2010), Paco e Isabel (2010), Umbral (2010) i Salón primavera (coescrita amb Lluïsa Cunillé, 2013).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).