Escriure tant per a públics reals com imaginats
Aquest curs s’impartirà en anglès sense traducció consecutiva.
Total hores: 24h
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Aquest curs es farà online.
Un dels creadors escènics més interessants de l’escena anglesa, autor d’obres d’èxit com Un roure, ENGLAND o The Author, proposa un curs sobre el sentit del teatre en temps del COVID-19 i com d’alliberador pot resultar.
L’any passat vaig veure una obra. I recordo que vaig pensar: “Aquell autor m’ha imaginat”. M’han imaginat! Imaginat, però no molt bé! El públic ha estat escrit malament. Ara ens tocarà a tots i a totes fingir.
The Author, 2009
Quin sentit té el teatre ara –i com escrivim per al teatre?
No competim amb les capses recopilatòries, Netflix, les versions digitals d’èxits teatrals passats. No ens rendim, i ens situem a certa distància en una sala tronada i a les fosques. Què fem? Ens hi refugiem. Fem que el nostre teatre sigui més teatre –no un facsímil fràgil d’una pantalla. Lloem els seus trets distintius, la seva vivacitat, la seva adaptabilitat, la seva suggestivitat, la seva des-materialitat, la seva col·laboració entre artista i públic –i les seves paraules.
Aquest taller se centrarà en el potencial alliberador de la forma a l’hora de pensar i escriure teatre. Forma que val tant com el contingut.
Utilitzant exemples de la meva obra com a punt de partida, pensarem en el que els passa a les nostres paraules quan es troben amb el públic. Pensarem en el públic com el coautor final de l’intercanvi teatral. Pensarem, llegirem i escriurem plegats.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2020 Festival de Barcelona.
Tim Crouch és un dramaturg guardonat amb el Premi Obie, director i creador teatral. Va ser actor abans de començar a escriure i encara actua en moltes de les seves obres. Aquestes inclouen l’il·lustrada Total Immediate Collective Imminent Terrestrial Salvation (National Theatre of Scotland, Edinburgh International Festival, Royal Court i gira), Superglue (National Theatre Connections), I, Cinna (the poet) (Royal Shakespeare Company i Unicorn Theatre, Londres), Beginners (Unicorn Theatre, Londres), Adler & Gibb (Royal Court i gira), The Author (Royal Court i gira), An Oak Tree (Traverse Theatre, National Theatre, Off-Broadway i gira), I, Malvolio (Brighton Festival i gira), ENGLAND – a play for galleries (Traverse Theatre/The Fruitmarket Gallery i gira), Shopping for Shoes (National Theatre i gira per escoles) i My Arm (Traverse Theatre i gira).
Ha dirigit House Mother Normal (Brighton Festival), Peat (Ark, Dublín), Jeramee, Hartleby and Oooglemore (Unicorn Theatre, Londres), The Complete Deaths (Spymonkey/Brighton Festival i gira), The Taming of the Shrew i King Lear (Royal Shakespeare Company).
Tim Crouch va crear i coescriure Don’t Forget the Driver, una sèrie de sis episodis per a la BBC2 que va guanyar el premi a la millor comèdia per a televisió als Venice TV Awards 2019.
Altres premis inclouen: Writers Guild of Great Britain, millor obra per a públics joves (Beginners); John Whiting Award, Total Theatre Award (The Author); Scotsman Fringe First, Total Theatre i Herald Archangel Awards (ENGLAND), Brian Way Award (Shopping for Shoes); i el Prix Italia a la millor adaptació d’una obra de teatre per a la ràdio (My Arm).
Més informació: timcrouchtheatre.co.uk
@thistimcrouch
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.