Total hores: 28h (8 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Què implica ser autor de teatre? Aquest és un curs d’escriptura teatral que pren com a punt de partida aquest interrogant i en el qual treballarem a partir de tres premisses bàsiques: actualitat, literatura dramàtica i dispositius teatrals.
Més enllà del coneixement i ús de les eines d’escriptura teatral, reflexionarem sobre la incidència de l’actualitat i allò que passa al nostre voltant i de quina manera traslladar-ho a l’escena. Ens interrogarem sobre el teatre com a àgora i les seves possibilitats com a eina de reflexió i transformació.
Llegir és el nostre millor aliat a l’hora d’escriure. El teatre que veiem i llegim ens configura com a espectadors i també determinarà al nostre públic. Per aquest motiu, la literatura dramàtica ha de tenir un lloc destacat. Cada sessió partirà de la lectura d’una obra de teatre contemporani que ens servirà de material d’anàlisi, discussió i formulació dels exercicis d’escriptura que es plantejaran durant el curs. Aquestes lectures ens serviran també per plantejar i especular sobre els dispositius teatrals de què ens servirem a l’hora d’escriure.
Aquest curs forma part del cicle El teatre de Josep Maria Miró
Amb el suport de:
És autor de Restos del fulgor nocturno (2021. Teatro de la Comedia de Madrid – CNTC), La majordoma (2020), El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc (2020. XLV Premi Born), L’habitació blanca (2020), Temps salvatge (2017. XXII Premi Max), Olvidémonos de ser turistas (2017), Cúbit (2016), La travessia (2015. Premi Frederic Roda – XLV Nit de les lletres catalanes), Obac (2014. Finalista XL Premi Born), Estripar la terra (2013. Premi Autor exprés), Fum (2012), Nerium Park (2012. Premi Jaume Vidal i Alcover), El principi d’Arquimedes (2011. XXXVI Premi Born), Gang Bang (2010-11. Projecte T6 – Teatre Nacional de Catalunya), La dona que perdia tots els avions (2009. XXXIV Premi Born) i de les dramatúrgies i adaptacions Els homes i els dies (2021), L’amic retrobat (2019), En aquell temps que ets animals parlaven (2019), Neus Català (2015), Esperança Dinamita (2015) o Com si entrés en una pàtria (2010), entre d’altres.
El 2020, amb El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc, es converteix en el primer autor en guanyar en tres ocasions el prestigiós Premi Born en els seus cinquanta anys d’història. Aquesta és la primera obra del Tríptic de l’epifania integrada per tres textos per a un únic intèrpret.
Les obres de Miró s’han traduït a més de vint llengües i se n’han fet més d’un centenar d’estrenes a tot el món. Els seus textos han estat publicats individualment o en antologies en nombroses editorials, des de Cuba, França, Grècia, Itàlia, Polònia, Rússia o a Amèrica llatina a la històrica editorial Losada (Argentina), on és el primer autor català que entra en el catàleg de la selecta col·lecció Gran Teatro. Ha dirigit alguns dels seus textos, així com d’altres autors, i combina l’escriptura amb la docència teatral amb cursos i seminaris a nivell nacional i internacional.
A la Sala Beckett, d’aquest autor, s’hi ha pogut veure Olvidémonos de ser turistas, Nerium Park i El Principi d’Arquimedes. Les traduccions de les seves obres a d’altres llengües estan disponibles a www.catalandrama.cat.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).