La importància de l’actor en el procés de creació d’un espectacle: del joc de l’actor a la concreció del director, o exactament a la inversa
Total hores: 36h (9 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Cada director enfoca els seus espectacles d’una forma diferent. Cada actor va adquirint i proposa alhora unes formes diferents de treballar. I cada procés acaba resultant ser una nova descoberta. No crec que sigui possible determinar idees exactes sobre com es realitza aquest procés, ni crec viable ensenyar-ho. Però se’n poden fer aproximacions, i es pot viure l’intent.
La meva formació de director s’ha anat construint al llarg d’aquests primers anys i, a mesura que he après amb els actors que he treballat, he anat pensant en la manera d’ensenyar a altres actors aquest destil·lat.
La construcció d’un espectacle té alguna cosa a veure amb trobar maneres d’ensenyar als professionals que tens al voltant allò que vols transmetre i trobar junts la manera de fer-ho. Potser un curs pot esdevenir també la construcció d’un espectacle a partir d’un text de sortida.
En aquest curs, a partir d’uns textos que es donaran unes setmanes abans de l’inici del curs, es viurà el procés de creació d’un espectacle, des de les lectures inicials a una mostra oberta al públic (altrament anomenada “estrena”).
Actor, director d’escena i director artístic de la companyia la Perla 29.
Llicenciat en Dramatúrgia i Direcció Escènica per l’Institut del Teatre de Barcelona (1997), ha cursat, també, estudis d’imatge i so.
El 2012 rep el Premi Ciutat de Barcelona per Natale in Casa Cupiello i Luces de
Bohemia i per la gestió de la Nau de Llevant de la Biblioteca de Catalunya. Altres premis que ha rebut són els Premis Butaca a la millor direcció i al millor espectacle de la temporada per Incendis (2012), el Premi Butaca al millor muntatge de petit format de la temporada per Hamlet (2009) i els Premis Butaca al millor director i al millor muntatge teatral de la temporada per Antígona de Sòfocles (2006).
Entre els espectacles que ha dirigit com a director d’escena, destaquen:
- 2013: L’orfe del clan dels Zhao, de Ji Junnxiag. Teatre Romea. Adiós a la infancia, una aventi de Marsé, a partir de textos de Juan Marsé. Teatre Lliure. Tirano Banderas, de Valle-Inclán. Teatro Español i gira per Amèrica del Sud. 28 i mig, de diversos autors. Biblioteca de Catalunya.
- 2012 Cyrano de Bergerac, d’Edmond Rostand. Biblioteca de Catalunya. Incendis, de Wajdi Mouawad. Teatre Romea.
- 2011 Luces de Bohemia, de Valle-Inclán.
- 2010 Questi Fantasmi, d’Eduardo De Filippo. Biblioteca de Catalunya (Barcelona) i Teatro María Guerrero (Madrid). Electra, de Sòfocles. Teatre Nacional de Catalunya.
- 2009 Natale in Casa Cupiello, d’Eduardo de Filippo. Biblioteca de Catalunya. Hamlet, de Shakespeare. Biblioteca de Catalunya.
- 2008 El cercle de guix caucasià, de Bertolt Brecht. Teatre Nacional de Catalunya. El Rei Lear, de Shakespeare. Biblioteca de Catalunya.
- 2007 L’Oncle Vània, de Txèkhov. Biblioteca de Catalunya. Passat el Riu, de Joe DiPietro. Teatre Romea. Primera història d’Esther, de Salvador Espriu. Teatre Nacional de Catalunya.
- 2006 El carter del Rei, de R. Tagore. Teatre Municipal de Manacor. Antígona, de Sòfocles. Biblioteca de Catalunya. Magnus, de Jordi Teixidor. Sala Beckett.
- 2005 Rosencranz i Gildernstern són morts, de Tom Stoppard. Santa Susanna. La mort d’Ivan Ilitx, de Lev Tolstoi. Sala Beckett. El Misantrop, de Molière. Biblioteca de Catalunya.
- 2004 Els Fusells de la Senyora Carrà, de Bertolt Brecht. Teatre Tantarantana.
- 2003 Refugi, de Jessica Goldberg. Sala Beckett.
- 2002 Els ulls de l’etern germà, de Stephan Zweig. Sala Beckett.
- 2001 Enric IV, de Luigi Pirandello. La Villarroel.
- 2000 Tartuf, o l’impostor, de Molière. Versus Teatre.
- 1999 Jordi Dandin, de Molière. Festival Grec.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).