Intel·ligència teatral
Total hores: 30h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.
Pot el teatre ser un món obert com ho són alguns jocs de realitat virtual? Com escriure arbres de decisions? Com poden els espectacles reaccionar davant del repte digital?
Sovint la intel·ligència artificial apareix a la ciència-ficció com alguna cosa aliena que amenaça la nostra espècie, tot i que la van inventar els humans. Des dels seus orígens, el teatre ha procurat anticipar emocions humanes i elaborar eines per manipular-les com ho fan els algoritmes. L’ús de tecnologies de la il·lusió en el teatre es remunta a una època molt anterior a la invenció dels primers ordinadors. El que és nou en aquesta relació és com la intel·ligència artificial intenta acostar-se als espectadors en guions interactius dirigits suposadament a grups objectiu (target groups) altament individualitzats.
Aquest taller vol entendre com es podrien crear algoritmes de baixa tecnologia i fer que siguin productius en estructures de joc senzilles, auditours i altres formes de performance immersiva.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2021 Festival de Barcelona.
Kaegi coprodueix obres amb Helgard Haug i Daniel Wetzel sota el segell “Rimini Protokoll”. Mitjançant la recerca, les audicions públiques i els processos conceptuals, donen veu a “experts” sense formació actoral però sí amb alguna cosa a explicar. Entre les seves darreres creacions figuren la peça de vídeo per a múltiples jugadors Situation Rooms (100% São Paulo amb 100 residents de la ciutat sobre l’escenari) i la World Climate Conference (una simulació de la conferència de l’ONU per a 650 espectadors al Schauspielhaus Hamburg). El CCCB de Barcelona va exposar recentment la seva ecoinstal·lació Win < > Win i actualment produeix la seva instal·lació immersiva Urban Nature. El seu Utopolis per a altaveus portàtils es va estrenar al Festival de Manchester.
Stefan Kaegi està instal·lat a Berlín, produeix obres de teatre documental i creacions per a l’espai públic en un àmplia varietat d’associacions de col·laboració. Kaegi ha viatjat per Europa i Àsia amb dos conductors búlgars i un camió convertit en sala de teatre mòbil (Cargo Sofia). Ha adaptat Remote X, un audiotour per a 50 auriculars, a dotzenes de ciutats (de Taipei a Santiago de Xile) i ha estat de gira per tot el món amb la instal·lació interactiva Nachlass, que presenta persones que no tenen massa temps per viure, així com Uncanny Valley (un monòleg per a un robot humanoide) i Temple du présent, un solo per a un pop viu sobre l’escenari.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.