Total hores: 30h (10 sessions – el 2/4 no hi ha classe)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es farà de manera virtual.
El joc constitueix un dels fonaments de la creativitat humana. De fet, és mitjançant el joc que les persones aprenen des de les regles del funcionament social fins a les infinites possibilitats de la ficció. Durant milers d’anys, la humanitat ha desenvolupat jocs més o menys complexos, més o menys atzarosos. Per a Manuel Romo, per exemple, en el seu llibre Psicologia de la creativitat, és l’atzar més la capacitat de judici el que recolza aquest acte creatiu. Què ens poden aportar els jocs com a escriptors?
En aquest curs aprofitarem diferents jocs per a estimular la imaginació, crear escenes i desenvolupar textos dramàtics. Utilitzarem sistemes que aportin frescor, atzar, risc i que ajudin a treballar des del gaudi que aporta el joc, per donar-li curs a la llibertat creativa. Així, tindrem una sèrie d’estímuls com el MindMaze (incidents desencadenants), Tarot (arquetips i desenvolupament de personatges), I-Ching (estructures possibles, conflictes dramàtics), Dixit (creació d’imatges i atmosfera), Cluedo (trama, tensió dramàtica), etc.
Les sessions comptaran amb dues parts: una d’explicació de les normes del joc en qüestió més l’exploració de què ens pot aportar per a l’escriptura dramàtica, i una segona d’aplicació teoricopràctica dels fonaments bàsics de l’escriptura a partir del joc utilitzat. És a dir, crearem escenes que parteixin d’elements del joc/sistema d’atzar i aquesta serà l’excusa per a l’aplicació dels conceptes bàsics de l’escriptura teatral.
Directora i dramaturga. Membre fundadora del Col·lectiu Tinta Negra. Membre del Consell Assessor de la revista Acotaciones (RESAD 2020-).
Entre els seus textos teatrals destaquen Títuba. Bruixa, negra i ramera (Sala Periferia. Autoria i direcció); El combat del segle/El combate del siglo (Sala Beckett/ Festival Grec/Teatre Principal de Palma/Centro Dramático Nacional. Autoria i direcció); Negrata de merda (Teatre Tantarantana. Autoria i direcció); Henrietta, el musical (Teatro Nacional de Costa Rica); Una dona en el mirall (Sala Atrium. Autoria i direcció) i La Taverna dels Bufons (Teatre Romea. Ajudant de direcció i coautora), entre altres.
Ha guanyat premis com l’accèssit del Premio para textos teatrales Marqués de Bradomín i el Premi Jaume Vidal Alcover dins dels Premis Ciutat de Manacor. També ha estat autora del VII Laboratori d’Escriptura Teatral de la Fundació SGAE 2019 i autora resident de la Sala Beckett la temporada 2019-2020.
Treballa com a guionista freelance per a la productora de Costa Rica Fulfierros (2014-), és part del talent de guionistes de Cattleya Producciones (2021-) i és voluntària del programa Señoras Freedom a les presons de dones de Barcelona Wad Ras i Brians (2020-).
Duu a terme habitualment feines d’organització de taules rodones. És conferenciant i assessora en temes de raça, racisme i tractament de la diversitat ètnica en la ficció.
Duncan és Graduada del Postgrau Social Media Content: Community Manager i Content Curation (2017), Màster en Estudis Teatrals i Audiovisuals per la Universidad de la Coruña (2004), Llicenciada en direcció i dramatúrgia de l’Institut del Teatre de Barcelona (2012), Llicenciada en Arts Dramàtiques (2004) i Llicenciada en Comunicació Col·lectiva amb èmfasi en Periodisme per la Universidad de Costa Rica (2004).
Denise Duncan forma part del projecte Fabulamundi. Playwriting Europe.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).