La direcció escènica: el teatre realista, el teatre èpic, el teatre postdramàtic i la performance
Total hores: 30h (10 sessions – l’1/11 no hi ha classe)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Quines propostes escèniques faríem si fóssim per exemple Konstantín Stanislavski, Bertolt Brecht, Marina Abramović o Sarah Kane?
En aquest curs jugarem a partir de quatre maneres d’entendre el teatre i l’escena: el teatre realista, el teatre èpic, el teatre postdramàtic i la performance. A partir d’un mateix fragment d’una tragèdia grega, elaborarem diferents posades en escena posant en pràctica les diferents metodologies, amb l’objectiu de descobrir la diversitat de maneres d’entendre l’acció teatral i la necessitat de buscar el nostre propi mètode creatiu i, sobretot, la nostra pròpia veu i estil. La pràctica ens permetrà entendre la indissociable relació entre teoria i pràctica i entre forma i contingut i aprofundir en diferents aspectes de l’escenificació i del treball de la direcció actoral, que alhora entendrem com un mètode d’ensenyament-aprenentatge.
Per fer-ho, ens serà imprescindible entendre el teatre com un espai ritual de joc i d’experimentació, però també com un ofici tècnic sensible i respectuós i, sobretot, com un espai públic i íntim de transformació social i personal.
Es tracta d’un curs que barrejarà la teoria i la pràctica i per al qual cal alguna formació prèvia en arts escèniques.
Llicenciada en Dramatúrgia i Direcció per l’Institut del Teatre de Barcelona (Premi extraordinari 2008).
Entre els anys 2005 i 2022 ha dirigit diversos espectacles, entre els quals destaquen Aquell dia tèrbol que vaig sortir d’un cinema de l’Eixample i vaig decidir convertir-me en un om (Teatre Lliure, 2021), Solitud de Víctor Català (Teatre Nacional de Catalunya, 2020), In Wonderland, creació col·lectiva (Festival Grec, 2019), Blasted de Sarah Kane (Teatre Nacional de Catalunya, 2018), Déu és Bellesa de Paavo Rintala i Kristian Smeds (Teatre Maldà, 2017), Watching Peeping Tom d’Alícia Gorina (Festival Temporada Alta, 2014), Frontex (dins l’espectacle Fronteres) de Falk Richter (Teatre Nacional de Catalunya, 2013-2014), Si Déu és Bellesa, la Bellesa existeix? d’Albert Arribas (Festival Grec, 2013), Imatges Gelades de Kristian Smeds (Sala Beckett, 2012) i Puputyttö, la chica conejita de Saara Turunen (Sala Beckett, 2010).
També ha treballat com a ajudant de direcció, productora, professora i com a responsable del Programa Educatiu del Teatre Lliure.
Ha sigut membre del consell de redacció de la revista (Pausa.) de la Sala Beckett i és membre fundador de l’Associació Artística Indi Gest.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.