Laboratori de personatges: recerca de la veu
Total hores: 27h (9 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Una bona peça de teatre, ja sigui llarga o breu, no és reeixida si els personatges que hi surten no són reeixits. Per tal que això passi, no només cal un acurat treball de caracterització, sinó que sobretot cal trobar quina és la veu de cada personatge, allò que el fa individual i irrepetible. Com explica el món en paraules i quines escull per fer-se entendre ens diuen tant o més que les decisions que l’ajuden a avançar en la trama.
El curs, eminentment pràctic, aprofitarà l’empenta de construir un personatge per llançar-se a escriure peces breus o les llavors de futures obres de teatre més ambicioses.
Marc Rosich (Barcelona, 1973) és dramaturg i director d’escena. Llicenciat en periodisme i traducció, és director artístic d’Òpera de Butxaca i Nova Creació. S’ha format en l’escriptura dramàtica a la Sala Beckett de Barcelona, on actualment imparteix cursos de dramatúrgia, també fa de professor a l’ESAD Eòlia i a l’Institut del Teatre.
Entre els seus textos originals destaquen: Ocaña Königin der Ramblas, A mí no me escribió Teneesee Willams, ¿Qué fue de Andrés Villarrosa?, A tots els que heu vingut, Limbo, La mujer venida del futuro, Rive Gauche, Car Wash (tren de lavado), N & N, núria y nacho, Surabaya (obra finalista del Premi Fundació Romea 2004) i Copi y Ocaña, en el purgatorio.
Col·laborador habitual de Calixto Bieito en espectacles com Leonce and Lena (Munich), MONTES (Birmingham), Caminito Real (Chicago), Voices (Copenhague), Don Carlos (Mannheim), Tirant lo Blanc (Berlín/Frankfurt – Premi de la crítica a la millor Dramatúrgia) o Plataforma (Edimburg).
Com a llibretista ha estrenat Cantos de Sirena amb Carlus Padrissa – La Fura (Lucerna), Bazaar Cassandra d’Enric Palomar (Neuköllner Oper, Berlín), Fang i Setge de Salvador Brotons (Passió d’Olesa), la cantata Rambla Libertad amb Albert Carbonell (Auditori de Barcelona), i les òperes Java Suite (Basel), Lord Byron (Darmstadt/Liceu) i La Cuzzoni (Darmstadt), les tres amb Agustí Charles.
Al TNC s’han pogut veure diverses adaptacions dramàtiques seves de material narratiu: Mequinenza, de Jesús Moncada; Pedra de tartera de Maria Barbal i Mort de dama de Llorenç Vilallonga (Premi Escènica 2010 a la Millor adaptació). Altres dramatúrgies que ha signat són la versió d’Hedda Gabler d’Ibsen al Teatre Lliure, Falstaff, a partir d’Enric IV de Shakespeare, al Centro Dramático Nacional, Fuegos de Marguerite Duras al Festival de Mèrida i L’Odissea d’Homer al Festival Grec.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%)