Curs

L’adaptació com a repte

Curs avançat de dramatúrgia
Dates
Del 14/10/2019 al 16/12/2019
Horaris
Dilluns de 17h a 20h
Preu
300€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 30 (10 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

Fer una adaptació teatral, sigui d’una novel·la o d’un text dramàtic clàssic, és tot un desafiament i alhora un acte d’amor.
És un desafiament perquè tenim al davant una matèria primera de qualitat, amb un estil i una ànima pròpies, i això provoca moltes preguntes, tant pràctiques com ètiques: per on començo? Què hi poso i què deixo de banda? Com converteixo un text narratiu en teatral? Fins a quin punt he de ser fidel al text? Estic traint l’autor?
I és un acte d’amor perquè hem d’estimar l’obra original. Si no ens apassiona el text que hem d’adaptar, si no ens emociona, si no ressona dins nostre d’alguna manera, per petita que sigui, no serem capaços de fer-ne una bona adaptació.
Això sí, no existeix “la bona adaptació”. De bones adaptacions d’una mateixa obra n’hi pot haver tantes de diferents com adaptadors, ja que un text té tantes lectures diferents com lectors. Es tracta només de trobar la nostra.
Aquest curs pretén que reflexionem sobre totes aquestes qüestions i alhora que posem en pràctica el que significa fer una adaptació a través de diversos exercicis d’escriptura.

Anna Maria Ricart Codina

Anna Maria Ricart Codina va ser periodista durant més de vint anys i ho va deixar per dedicar-se a la dramatúrgia.

Autora d’Encara hi ha algú al bosc (TNC 2021), basat en els relats de supervivents de violacions durant la guerra de Bòsnia i de La Víctor C. (TNC 2021), a partir dels contes de Víctor Català.

Ha guanyat el Premi MAX 2015 a la millor adaptació teatral per Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas, a partir del clàssic de Lope de Vega. També ha realitzat, entre d’altres, l’adaptació de La casa de los espíritus d’Isabel Allende; El silenci dels telers, a partir de l’obra homònima d’Assumpta Montellà; Jane Eyre. Una autobiografia, de Charlotte Brontë; El metge de Lampedusa, a partir del llibre de memòries Lacrime di sale de Pietro Bartolo i Lidia Tilotta; La dona pantera, a partir del Teatre de Don Joan de Josep Palau i Fabre, i InFaust, versió lliure de Faust de J. W. Goethe.

També és autora dels textos El senyor petit (Temporada Alta 2018), Barbes de balena (El Maldà 2017) i Flors carnívores (Sala Atrium 2013).

D’aquesta autora, a la Sala Beckett s’hi ha pogut veure Les supertietes, basada en Contes contra tot pronòstic d’Empar Moliner (Premi de la Mostra d’Igualada 2016) i Obsolescència programada (2022).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Et pot interessar
Curs
La autoficción: decirse en escena
Curs avançat de dramatúrgia per a dramaturgs, directors i intèrprets
Del 30/09/2019 al 05/10/2019
Curs
REescriptura d’obres teatrals
Curs avançat de dramatúrgia
Del 10/10/2019 al 16/01/2020
Curs
Retratar la realitat (Joc, mentida i veritat)
Curs avançat de dramatúrgia
Del 05/11/2019 al 07/01/2020
Curs
Escriure des de l’abisme
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Del 05/12/2019 al 30/01/2020