Al meu parer, l’’interès’ és l’eina primordial del creador, que ocupa el territori de la inseguretat personal. No sabem les respostes, però les preguntes ens activen per fer alguna cosa. I el motor de l’interès és la curiositat. I si som curiosos, mirarem què hi ha darrera la cortina, voldrem saber què s’amaga dins d’una paraula. La curiositat ens farà desfer un text per tornar-lo a escriure. Si som curiosos acabarem desmuntant una joguina per mirar com està feta. ‘La creativitat és sobretot un acte de destrucció’, que deia un.
Aquest curs pretén buscar què s’amaga rere les coses que donem per fetes. Abandonar les zones de confort per descobrir noves maneres de dir, o escriure. Posarem l’atenció a les paraules per entendre que diuen molt més que allò que se suposa que volen dir. Perquè explorarem les vísceres del text, per trobar maneres diferents des d’on dir allò ja dit, d’experimentar amb els mecanismes teatrals per entendre de nou velles paraules, referents populars, idees fixades, que aquí provarem de desfixar, de donar-los la volta. De pervertir-les. Escriure de nou, com també partir de material ‘sobat’, per capgirar-lo i descobrir tot el que duia amagat.
L’objectiu és qüestionar tot allò que ‘donem per fet’, per mirar de sentir-nos com quan érem nens i no ens saciàvem amb qualsevol resposta. Recuperar l’espontaneïtat i obtenir un gran potencial creatiu. Perquè ‘la funció de l’art és la de donar la volta a les coses, de distorsionar-les per transformar-les en quelcom que no ens sigui familiar; que ens reveli coses noves’, que deia Brecht.
I és que, per generar atracció, excitació, hi ha d’haver quelcom en joc, en risc. Alguna cosa crucial i incerta. Alguna cosa insegura. La seguretat no ens motiva emocionalment. Treballar des de la incertesa, en canvi… genera curiositat, i per tant ‘interès’. I això és un encert.
Actor, músic, autor i director de teatre. Ha escrit i dirigit més d’una quinzena d’espectacles teatrals, com La mala dicció (Teatre Lliure, 2021), Europa Bull (Temporada Alta/TNC, 2019), Esquerdes parracs enderrocs (TNC, 2017) amb Carles Santos, L’empestat (Temporada Alta 2015), Memòria Plena (Teatre Lliure, 2014), SAFARI Pitarra (TNC, 2014), t-ERROR (TNC, 2012), Home-Natja (Temporada Alta 2010), Un tal ímpetu vital (Teatre Lliure, 2009), Ara estem d’acord estem d’acord (Teatre Lliure, 2008), OB-SESSIONS (Sala Beckett, 2008) i La caiguda de l’Amlet (Temporada Alta, 2007), entre altres.
També ha fet la dramatúrgia d’espectacles de dansa com KOKORO (Temporada Alta 2015 + Mercat de les Flors 2016) i de IuanMI (Temporada Alta 2017 + Mercat de les Flors 2018), ambdues de Lali Ayguadé, com també de concerts com Victus 1714 o Cobla 2.0 (Palau de la Música) o Ocell de Foc (L’Auditori, 2009).
Com a actor, ha treballat sota la direcció de Ciro Zorzoli, Xavier Albertí, Carlota Subirós, Oriol Broggi, Jordi Casanovas, Pau Miró, Roger Bernat, Pau Carrió o Àlex Serrano.
És professor d’escriptura dramàtica, interpretació, dicció i oratòria en diferents centres, com ara l’Institut del Teatre de Barcelona, l’Obrador de la Sala Beckett, el TNC, el Mercat de les Flors o el CaixaForum de Barcelona.
Fou membre fundador de les associacions Heliogàbal (1999) i ÀreaTangent (2003), i ara ho és d’Indi Gest (2007), col·lectiu artístic amb qui crea els seus darrers projectes. (www.indigest.org)
Ha rebut el Premi Extraordinari de l’Institut del Teatre (2006-07), el Premi inJUVE 2007 per OB-SESSIONS i el Premi FAD-Sebastià Gasch: Aplaudiment a la creació emergent 2011 per la seva trajectòria. Va ser el guanyador del III Torneig de dramatúrgia catalana de Temporada Alta amb Muda muda i ha rebut el Premi BBVA de Teatre 2017 per L’empestat.
A la Sala Beckett, d’aquest autor s’hi han pogut veure La caiguda d’Amlet (2007), Ob-sessions (2008), Ara estem d’acord estem d’acord (2010) i Home-Natja (2011).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.