Total hores: 16h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
El dramaturg cubà González Melo, guanyador d’alguns dels premis més importants del panorama teatral cubà i espanyol, proposa un curs eminentment pràctic on plantejarà com construir el que no veiem en una obra de teatre però que és indispensable per a la trama.
Si l’escriptura dramàtica tendeix a perfilar l’acció patent de l’obra, com construir aleshores el que no veiem i que és, tanmateix, indispensable per a la trama? Submergir-nos en el grau “latent” de la dramatúrgia, segons ho concep el teòric J. L. García Barrientos, implica un deliciós desafiament pràctic al qual convida aquest curs. Compartirem, en una primera part, exemples de la tradició pictòrica i cinematogràfica en què allò latent pren una rellevància inusitada, amb èmfasi en com la dramatúrgia occidental ha anat gestionant i desenvolupant aquests ressorts. A propòsit d’aquest imaginari i amb pautes i motivacions específiques, treballarem tot seguit en la creació de situacions i escenes a partir dels tres eixos de l’àmbit latent que afecten més concretament l’escriptura dramàtica: l’espai, el temps i el personatge. Els successius exercicis s’aniran interconnectant amb l’objectiu de servir de material de base per a una futura obra.
Dramaturg i director cubanoespanyol. Doctor en Estudis Literaris, amb un màster en Teatre per la Universidad Complutense de Madrid i llicenciat en Teatrologia per l’Instituto Superior de Arte de Cuba. Va formar part de la International Residency for Emerging Playwrights del Royal Court Theatre de Londres i va estudiar al Maxim Gorki Theater de Berlín i a Panorama Sur de Buenos Aires. Les seves obres, àmpliament traduïdes i publicades a diversos països, s’han estrenat a Argos Teatro, Teatro Nacional de Cuba, Centro Dramático Nacional de España, Repertorio Español de New York, Aguijón Theater de Chicago, Miami Dade County Auditorium, HOME de Manchester, Teatro Circular de Montevideo, El Círculo Teatral de Mèxic o Semaver Kumpanya d’Istanbul. Ha obtingut, entre altres, el Premi de l’Ambaixada d’Espanya a Cuba 2005 (Chamaco), el Premi Cubanoalemany de Peces Teatres de l’Institut Goethe 2009 (Talco), el Premi Nacional de Dramatúrgia Virgilio Piñera 2014 (Epopeya), el Premi de la Unió d’Escriptors i Artistes 2014 (Mecánica) i, en tres ocasions, el Premi de la Crítica Literària, així com el Premi Cultura Viva 2012 a Madrid pel conjunt de la seva obra, que inclou llibres de contes, assaig i poesia. Aquesta temporada ha estrenat En ningún lugar del mundo (Teatro Avante, 33è Festival Internacional de Teatro Hispano de Miami), Adentro (Cabotín Teatro & Los Impertinentes, Cuba) i Fuera del juego (en col·laboració amb Dagoberto Rodríguez durant ARCOmadrid). El seu treball més recent com a guionista de cinema és La partida.
L’admissió es farà segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la valoració del currículum, que cal enviar (amb fotografia inclosa), omplint el formulari de la dreta.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs, que cal abonar en el termini d’una setmana un cop rebut el mail d’acceptació corresponent.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se a un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.