De lo que no existe (pero deseo que exista) trazaré un mapa
Total hores: 21h (7 sessions – el 12/10 no hi ha classe)
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Encara no hi ha el text, però hi ha el teu desig de la seva existència; i potser ja tens una premissa o una imatge -algú espera algú en algun lloc, unes tisores que aguarden la mà, etc.- o has sentit fins i tot les primeres paraules dels personatges mentre esperaves en algun teatre que una altra funció comencés.
Ara ha arribat el moment d’iniciar la travessa, d’atrevir-te a seguir l’itinerari d’aquest desig d’escriptura. Comptes amb una ruta?
En aquest taller explorarem -des de diferents eines pràctiques i tècniques- algunes de les possibilitats que desplega aquest desig d’escriptura escènica. En cada sessió, a més, acompanyarem a altres viatgers, seguint els seus mapes: Mouawad, Harrower, Liddell, Kane, etc.
L’objectiu és que a la fi del taller tots els participants disposin d’un primer mapa amb fragments i materials textuals d’aquest món desitjat que és el nou text teatral.
Llicenciat en Direcció d’Escena i Dramatúrgia per la Real Escuela Superior de Arte Dramático y doctor per la Universidad Complutense de Madrid.
De la seva producció dramàtica destaquen: La geometría del trigo (2019), Premio Nacional de Literatura Dramática 2019; Los días de la nieve (2017), Premio Lorca 2019 al Millor Autor; Todas las noches de un día, guanyador del III Certamen de Textos Teatrals de l’AAT; La piedra oscura, Premi Max al Millor Autor Teatral 2016 i Premio Ceres al Millor Autor 2016, entre altres; Ushuaia, Premio Ricardo López de Aranda 2013; Cliff (acantilado), guanyador del IV Certamen LAM 2010; Húngaros, Premio Nacional de Teatro Universitario 2000, i Fiebre, accèssit al Premio Nacional de Teatro Breve 1999.
També ha estat responsable de diverses dramatúrgies i reescriptures: Medea (Teatre Lliure, juntament amb Lluís Pasqual), Electra (Ballet Nacional de España i Teatro de la Zarzuela, 2017), Fuenteovejuna (Compañía Nacional de Teatro Clásico, 2017), Troyanas (Festival de Teatro Clásico de Mérida, 2017), Rinconete y Cortadillo (Sexpeare Teatro, 2016), Amor de don Perlimplín con Belisa en su jardín (Festival de Otoño en Primavera/Metatarso, 2016) i Proyecto Homero/Odisea (La Joven Compañía 2016), entre altres.
És col·laborador habitual del suplement cultural La Esfera de Papel i de la revista digital d’AISGE. Ha publicat En esta casa (2020), el seu segon poemari després de Si descubres un incendio (2017).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.