Total hores: 24h
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Aquest curs es farà online.
L’autor de Que rebentin els actors, que es va poder veure fa un parell d’anys al TNC, proposa l’escriptura d’una obra de teatre en 24 hores.
Intentarem, fent servir recursos considerats imperfectes, procediments inútils i reconeixements infructuosos de procediments aliens, escriure en 24 hores -sense pretensions si és que n’hi ha- l’última obra dolenta de cadascú.
D’una banda, quedarem així alliberats per escriure, finalment, l’obra bona. Però alhora, potser i només potser, abordarem l’escriptura no des del saber sinó acceptant com a part fundadora de la creació tot allò que no som, que no sabem ni que podrem escriure.
La proposta consistirà a utilitzar 6 trobades per generar materials que conformaran la nostra obra dolenta amb què clourem el taller.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2020 Festival de Barcelona.
Dramaturg, director de teatre i actor. Ha escrit més de 20 obres de teatre i ha estat reconegut amb diversos premis, entre els quals destaquen el Premi Nacional de Literatura en dues ocasions: el 2011 per Mi pequeño mundo porno i el 2016 per Ex: Tal vez la vida sea ridícula.
El 2004 va ser becat per la Fundación Carolina per fer a Espanya el “Curs de professionals en dramatúrgia i direcció de teatre” i el 2009 va participar a la International Summer Residency for Emerging Playwrights del Royal Court Theatre de Londres. Des de 2011 és membre del Lincoln Center Theater Directors Lab i artista resident del Théâtre des Quartiers d’Ivry de París, França.
Les seves obres s’han representat a Argentina, Brasil, Espanya, França, Estats Units, Mèxic, Panamà, Costa Rica, Equador, Bolívia i Perú. Els seus textos s’han traduït al francès, alemany, anglès, grec i portuguès. Amb els seus espectacles ha participat en reiterades oportunitats en festivals internacionals de teatre d’Amèrica i Europa. Ha fet conferències, classes i seminaris a Argentina (Seminario Iberoamericano de dramaturgia creativa coordinat per Mauricio Kartun/ELTI- Encuentro Latinoamericano de Teatro/Biblioteca Velez Arfield), Brasil (Sao Paulo-Nucleo de Dramaturgia do British Council SP/Universidad de Santa Catalina), Xile (Universidad de Chile/Universidad Finis Terrae/Universidad Católica), Cuba (Casa de las Américas/Festival Mayo Teatral), Mèxic (Guadalajara Festival de Lecturas/DF Transdrama), França (Nouvelle Sorbonne Paris 3/Casa de Amerique Latine/Theatre Quartier d’Ivry/Université Paul Valery), Israel- Palestina (Jerusalem-Teatro Nacional Palestino) o Suïssa (Lausanne-HETSR La Manufacture/Haute Ecole de Théâtre de Suisse Romande).
Actualment treballa activament al Teatro Nacional de Mòdena, amb a la Fondatzione Teatro de Emilia Romagna i a l’Escola Yolanda Gazzerro de Mòdena.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.