Curs

Monòlegs

Curs d’interpretació
Professor: Ferran Utzet ,
Dates
Del 16/01/2017 al 20/01/2017
Horaris
De dilluns a divendres de 10:15h a 14:15h
Preu
200€
Més informació

Total hores: 20h (5 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

Interpretar un monòleg és, indubtablement, un dels grans reptes a què s’ha d’enfrontar un actor. De Hamlet a Antígona o de Blanche Dubois a Astrov, és el moment en què el personatge exposa un pensament, explica una història o defensa un posicionament moral que es calibra en el temperament de l’actor o actriu que l’interpreta.

Massa sovint, però, interpretem aquests monòlegs des de la precarietat. Desarmats, ansiosos, des de la ignorància. Busquem la veritat escènica, l’organicitat, la naturalitat o l’emoció, però són conceptes tan abstractes que es converteixen en obstacles per la correcta transmissió del text. I mentre lluitem per aconseguir “la veritat”, oblidem que per intepretar correctament un monòleg teatral és essencial comprendre tots els matisos del text. Entendre les imatges que proposa, en quin gènere teatral s’ubica la peça i de quin context històric i social ens parla.
Aquesta comprensió és, però, inútil sense una bona disposició física, emocional i energètica: el monòleg és una lluita aferrissada de l’actor contra el públic i contra ell mateix.

Cada dia començarem la classe amb exercicis d’entrenament actoral que ens permetran apropar-nos a aspectes tècnics importants per la correcta interpretació dels monòlegs: la mirada, la quietud, les transicions, les imatges, el ritme… Després, i de forma pràctica, ens dedicarem a treballar els diferents monòlegs, explorant-los a fons, cercant-ne els matisos, provant diferents estratègies per desbloquejar-los i multiplicar-ne les possibilitats expressives.

Cal que els participants proposin dos monòlegs en el moment de la inscripció, que seran els que treballaran durant el curs.

Ferran Utzet

Actor i director de teatre.

Entre els darrers espectacles que ha dirigit destaquen Sopa de Pollastre amb Ordi d’Arnold Wesker (2018. Premi Butaca al millor muntatge), Dansa d’Agost de Brian Friel (2016. Premi Butaca al millor muntatge), Un obús al cor de Wajdi Mouawad, codirigit amb Oriol Broggi (2016), Traduccions / Translations de Brian Friel (2014), La Presa de Conor McPherson (2011), entre d’altres.

Col·labora regularment amb la companyia La Perla 29. Durant quatre anys va ser ajudant de direcció d’Oriol Broggi, en espectacles com Incendis de Wajdi Mouawad (2012), Luces de Bohemia de Ramón María del Valle-Inclán (2011), Cyrano de Bergerac d’Edmond Rostand (2012) o Electra de Sòfocles (2010).

Va dirigir Les Millors Ocasions de Jordi Casanovas (Sala Flyhard, 2013) i va col·laborar com adjunt a la direcció en la segona versió d’Una història catalana també de Jordi Casanovas (Sala Gran del TNC, 2011).

Ha impartit cursos i tallers al Col·legi del Teatre, a la Sala Beckett i a la Casona, entre d’altres. També treballa des de fa més de deu anys com a formador teatral en l’àmbit del teatre universitari, dirigint el grup de teatre de l’escola de disseny Elisava.

Com a actor, es va formar a La Casona amb Fernando Griffell i en diversos tallers i workshops amb mestres com Christophe Marchand, Christian Atanasiu, Lilo Baur, Alex Navarro o Sergei Ostrenko. Després d’un breu pas per l’Institut del Teatre en els estudis de Direcció i Dramatúrgia (que no va completar), va començar la seva carrera professional dirigint Novecento, d’Alessandro Baricco, un espectacle de Teatre Portàtil que es va representar en més de cinquanta pisos, terrats i patis de Catalunya, Andalusia i Itàlia (i també al hall de l’antiga Sala Beckett!).

El novembre de 2019 estrena Esperant Godot de Samuel Beckett amb una nova traducció de Josep Pedrals a la Beckett en el marc del cicle que commemora el 30 aniversari de la mort de l’autor i el 30 aniversari de l’obertura de la sala.

Abans de tot això, havia estudiat Matemàtiques.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Et pot interessar
Curs
“Plan Renove” de la dramatúrgia catalana
Curs de creació escènica
Del 16/01/2017 al 20/03/2017
Curs
Actuar, escriure i dirigir històries en escena
Taller per a intèrprets, autors i directors
Del 20/02/2017 al 24/02/2017
Curs
Acció, paraula, interpretació i escenificació
Taller de direcció escènica
Del 30/01/2017 al 08/03/2017