Per acabar amb el teatre
Total hores: 16h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.
A França, fa gairebé un any que tenim els teatres tancats.
I haig de confessar que no he trobat a faltar els espectacles. Que no he trobat a faltar el teatre.
Molts artistes es deixen la veu dient que el teatre és essencial. A mi no m’ho sembla.
Jo sempre he viscut el teatre com una excusa per conèixer gent.
Escriure per conèixer els altres i perquè ens conegui gent que representa que no havíem de conèixer.
A aquesta qüestió dedicarem el taller. Si ens quedem sense teatre, de què servim els autors teatrals? Per a qui podem escriure i com hem d’escriure (amb els altres)?
A partir de trobades aleatòries a Barcelona, explorarem maneres de construir el nostre propi teatre, amb un boli o un Mac, i amb valentia.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2021 Festival de Barcelona.
És autor, director i productor, i desenvolupa projectes de ficcions documentals únics dins l’àmbit de la performance, la literatura o el cinema. Per mitjà d’epopeies íntimes, convida per torns un pagès, una senyora de fer feines o uns mariners a compartir amb ell l’autoria d’una escriptura del temps present. Després de Moi, Corinne Dadat (2015), que proposava a una senyora de fer feines i a una ballarina clàssica que repassessin les seves competències, va continuar la seva exploració de la classe obrera amb l’obra monumental STADIUM (2017), en què va fer pujar a l’escenari 58 seguidors del Racing Club de Lens.
Mohamed El Khatib va obtenir el Gran Premi de Literatura Dramàtica el 2016 amb l’obra Finir en beauté, en què tracta el final de la vida de la seva mare. El seu text C’est la vie (2017), guardonat per l’Acadèmia Francesa, completa aquest cicle sobre la qüestió del dol i demostra que una comèdia només és una tragèdia amb una mica de distància… Finalment, després d’haver muntat un Dispute (2018) singular, al cinema aborda la qüestió de l’herència amb la seva darrera pel·lícula, Renault 12 (2019), una road movie entre Orleans i Tànger.
Mohamed El Khatib és un artista vinculat al Théâtre de la Ville de París, al Théâtre National de Bretagne i a Malraux – Scène nationale de Chambéry.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.