Per un teatre imaginatiu (Escenes de robots per a no robots)
El nostre futur immediat seguirà sent un abisme fosc i terrible fins que no siguem capaços d’imaginar-lo.
I imaginar-lo no significa (només) trobar el remei miraculós per a tots els mals que ens assolen. Es tracta, també, de jugar a preveure quins nous problemes, quines injustícies terribles i quins reptes meravellosos apareixeran amb l’adveniment d’aquests nous remeis; d’entendre la dinàmica històrica que ens precedeix (a nivell polític, social, afectiu, etc.) per poder pronosticar “la normalitat que vindrà” i també la que vindrà després d’aquesta; de desenvolupar la nostra capacitat de projectar-nos en el temps i d’imaginar coses noves.
Aquest no és un curs de ciència ficció, no cal conèixer les tres lleis de la robòtica ni entendre el funcionament del cervell positrònic. El nostre objectiu no és composar epopeies interplanetàries, sinó crear vàries peces curtes on ens atrevim a imaginar com serà una primera cita d’aquí a trenta anys, com serà una entrevista de feina d’aquí a cinquanta o com serà un sopar de nadal a les portes del segle XXII.
El curs serà bàsicament pràctic i funcionarà amb format de seminari. Escriurem a casa i a l’aula, llegirem, posarem les idees en comú i xerrarem molt. Totes les formes de pessimisme seran tolerades, excepte aquelles que impliquin una manca absoluta de sentit de l’humor.
És llicenciat en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona.
És autor d’obres com De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda (Premi Butaca 2021 a millor text), Els ocells (Temporada Alta, 2018, i Sala Beckett, 2019), El Futur (2018), Entrevistes breus amb dones excepcionals, Fairfly (Premis Max 2018 a Autor Revelació i Espectacle Revelació, Premis Butaca 2017 al Millor Text i al Millor Espectacle de petit format i Premi de la Crítica 2017 a millor espectacle de petit format), You say tomato (Premi de la Crítica Serra d’Or a Millor text Teatral 2016), Un Lloc Comú (Bromera Edicions – Premi Ciutat d’Alzira 2014), Bluf (Premi Quim Masó 2014), Sobre el fenomen de les feines de merda (2015), Aneboda-The Show (2014), La Nau dels Bojos (Premi Adrià Gual 2012), L’Editto Bulgaro (2012), Martingala (2012), No sóc Dean Moriarty (2011) o Feísima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I (Premi del públic i Premi del jurat a Fira Escènia 2010), entre d’altres. És membre fundador de la companyia La Calòrica. També és creador de la sèrie Mai neva a Ciutat per a IB3 TV.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.