A l’escola d’art dramàtic aprenem que el teatre, les obres, les escenes, el drama, són sobretot conflicte, i és evident que n’és una part principal. Però quan assagem amb el nostre personatge fent cas sobretot d’aquesta premissa, quan fem que els personatges i el dibuix de l’escena busquin obertament el conflicte i l’enfrontament, acabem construint escenes estàtiques, instal·lades, i personatges d’una sola peça, sense contradiccions, amb els quals resulta difícil empatitzar com a intèrpret i com a espectador.
I si en comptes de buscar el conflicte el que fa el nostre personatge amb les paraules que ens ha servit l’autor és mirar d’evitar-lo, d’endarrerir-lo, d’esquivar-lo, d’obviar-lo, d’amagar-lo fins que ens sigui impossible i exploti? D’arribar a un compromís? De buscar la conciliació? D’acceptar-lo acomodant-s’hi? I si precisament el que fa que una escena sigui interessant i intensa és l’esforç dels personatges per evitar que es produeixi el conflicte? I si és aquest esforç o aquesta incapacitat el que construeix l’ànima dels nostres personatges?
A partir d’una selecció d’escenes de materials clàssics i contemporanis, explorarem com en l’assaig podem trobar altres rutes tal vegada més complexes, productives, empàtiques i interessants per construir i abordar els personatges, obres i escenes, des del diàleg, l’acord i la feina entre els intèrprets i el director.
Llicenciat en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. Com a director i dramaturg, ha dirigit i versionat clàssics de W. Shakespeare com Enric V, Hamlet i Nit de Reis al Teatre Lliure, Hedda Gabler d’Enrik Ibsen i L’hostalera de Goldoni amb LaPerla29 a la Biblioteca. I textos contemporanis com Ivan i els Gossos de Hattie Naylor al Teatre Lliure (Premi Serra d’Or 2013), Testimoni de Guerra, text propi, al TNC (Premi Quim Masó 2019), Classe d’Isseult Golden i David Horan i Començar de David Eldridge, ambdós a la Sala Villarroel. El febrer de 2022 estrena la seva versió de Crim i Càstig de Dostoievsky al Teatre Lliure. Ha dirigit nombrosos recitals i lectures. Durant 6 temporades va formar part de l’equip de direcció artística del Teatre Lliure, primer com a assistent de l’equip de direcció i després com a adjunt a la direcció artística.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.