Com pot la forma teatral representar / reaccionar davant un món globalitzat? I ho hauria de fer?
Total hores: 16h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
L’autora de L’escriptora, considerada una de les millors obres britàniques de la temporada pasada, proposa explorar si calen noves formes teatrals o si existeix alguna cosa sòlida en els principis dramàtics grecs que perduren des d’Aristòtil.
Segons els principis aristotèlics, l’obra teatral més “efectiva” s’aconsegueix mitjançant la unitat de temps, lloc i acció. Això encara és pertinent en un món polifònic i globalitzat en què la majoria d’interaccions humanes es donen en un espai tecnològic en comptes de físic?
Pot l’escenari donar cabuda a un enfocament escindit? Poden les obres abraçar diversos llenguatges? Un únic protagonista, construït al voltant d’un sentit coherent de personatge, ja no és representatiu d’una generació que sent que les seves identitats canvien constantment? Com influencia la tecnologia el teatre? Com s’hauria de representar? Quina és la millor manera de tractar-ho? Com afecta això la forma, el llenguatge i l’acció dramàtica?
El taller explorarà si calen noves formes teatrals per a un nou món o si existeix alguna cosa sòlida sobre els principis que han perdurat des dels grecs i que els fan immunes al canvi.
Ella Hickson és una guardonada dramaturga les obres de la qual s’han representat arreu del Regne Unit i a l’estranger. SWIVE, que va codirigir, es va presentar al Shakespeare’s Globe el desembre de 2019. Anna, que va cocrear amb Natalie Abrahami i Ben i Max Ringham, es va estrenar al National Theatre la primavera de 2019. The Writer es va poder veure a l’Almeida l’any 2019 i Oil al mateix teatre l’any 2017. Estan previstos muntatges de The Writer per al Public Theatre de Nova York i la Sydney Theatre Company i actualment es representa al Staatstheatre de Hannover. Wendy and Peter Pan, el seu èxit del 2015 per a la Royal Shakespeare Company, s’estrenarà a Noruega, Canadà i al Japó. És membre de la Royal Society of Literature i ha estat MacDowell Fellow en tres ocasions. Imparteix un màster en Escriptura Creativa a la Universitat d’Oxford. És directora de Tantrums Productions, que ha produït obres per a Trafalgar Studios, PS122 – Nova York i el Ringling International Arts Festival. Està preparant noves obres per al National Theatre, l’Old Vic i el Manhattan Theatre Club així com per a la televisió i el cinema.
L’admissió es farà segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la valoració del currículum, que cal enviar (amb fotografia inclosa), omplint el formulari de la dreta.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs, que cal abonar en el termini d’una setmana un cop rebut el mail d’acceptació corresponent.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se a un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.