Presència del cos a l’escenari (Introducció al monòleg i a l’obra teatral)
Informació i inscripcions: espaidebut@gmail.com
Aquest taller forma part del laboratori Espai DebuT*, fruit del cicle La revolució dels gèneres.
A través de dinàmiques d’integració i confiança, les persones que participin en aquest taller exploraran la seva relació física amb l’espai, fent servir el cos com a tela per trobar el personatge. A partir de textos curts prèviament seleccionats pels participants, es treballarà l’anàlisi d’intencions actorals i la seva traducció al cos i al moviment, explorant tant allò real com allò simbòlic. Finalment, en el procés de creació col·lectiva, es teixiran escènicament i narrativament les propostes individuals en una performance grupal, desenvolupant d’aquesta manera la història comuna des d’allò particular.
Objectius:
- Establir una dinàmica d’integració i confiança per facilitar la introducció del manejament de l’espai i la comoditat del cos en l’“estar” teatral.
- Realitzar el treball de taula de textos per traçar la línia d’intencions i viatge del personatge.
- Desenvolupar les possibilitats corporals en connexió amb textos i la intenció.
- Explorar els temes que connecten entre històries i personatges per desenvolupar una narrativa visual integradora.
- Ressaltar la presència de l’actor en escena com a vehicle per gestar la poètica de l’espai.
Requisits:
- Els participants han d’assistir amb roba còmoda.
- Els participants han de portar un text curt de com a màxim un minut de durada memoritzat. Pot ser un fragment d’una cançó o d’un poema que coneguin o alguna composició pròpia.
- La planificació específica del taller està subjecta al número total de participants, ja que el temps necessari per desenvolupar les activitats s’incrementarà o disminuirà segons el nombre, raó per la qual els objectius poden variar. El nombre ideal de participants és entre 8 i 10.
Ana C. O’Callaghan neix a Caracas, Veneçuela, on estudia Comunicació Social i Arts Audiovisuals a la Universidad Catòlica Andrés Bello i Teatre Llatinoamericà a la Universidad Central de Venezuela. Paral·lelament, s’ha format, des de la infància, en totes les àrees de producció teatral, principalment de la mà del grup de teatre UCAB i la Fundació Medatia, una ONG dedicada a impartir tallers de teatre com a eina educativa en diverses comunitats amb pocs recursos. De família veneçolana-irlandesa, l’Ana ha tingut l’oportunitat de viatjar i enriquir la seva formació teatral a través de diferents cursos, tallers i experiències a diversos països i múltiples companyies teatrals, des de gires internacionals com AGOTeatro per Canadà i Nova York fins a obtenir la Diplomatura de Llenguatge Sensorial i Poètiques del Joc amb el Teatro de los Sentidos a Barcelona. El seu recorregut l’ha portada a passejar-se per més de 50 produccions teatrals, en les quals ha participat com a actriu, productora, titellaire, directora tècnica i artística. Fins fa quatre anys ha estat treballant com a professora universitària a la Universidad Catòlica Andrés Bello a Caracas en les càtedres d’Arts escèniques, Guió Argumental i Direcció Actoral, a més d’exercir la subdirecció general del Grupo de Teatro UCAB. Des de la seva arribada a Barcelona, col·labora constantment amb les companyies teatrals Jocular Theatre, Escapade Theatre i Barcelona Improv Group, a més a més de ser la productora general d’IPA Productions.
Informació i inscripcions: espaidebut@gmail.com