La primera bicicleta, el primer petó, la primera obra
Total hores: 30 (10 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Vull escriure teatre. Doncs som-hi, has d’escriure una obra de teatre. És massa començar per aquí? No, no és massa. Poques vegades la primera és la bona, però per escriure la segona, cal que haguem fet la primera. Serà una obra breu? Sí o no, depèn de cadascú, de l’experiència, del temps que tingueu per dedicar-hi, tampoc és important, el que és fonamental és construir una història. I ho farem a poc a poc: buscant el to que volem, els temes que ens inquieten, la historia que ens agradaria veure en un escenari i que encara ningú no ha escrit. Serà una feina individual però també col·lectiva, perquè des de fora sempre es veuen millor les coses que des de dins. Començarem pel principi, per un conflicte inicial que ens interessi, després necessitarem unes peripècies, després un clímax i, finalment, un desenllaç. Cada dia una mica fins que arribem al final. I ja ho tindrem fet, ja haurem trencat el gel. Ja tindrem la primera versió de la nostra primera obra de teatre i a partir d’aquí podrem millorar-la o bé llençar-la a la brossa per començar a escriure la segona.
Llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona.
Ha estrenat els següents textos teatrals: Paradise Band (2007), Marc i Paula (2008), Zèppelin (2008), Volem anar al Tibidabo (Premi Revelació de la Crítica de Barcelona 2009), La gran nit de Lurdes G, coescrita i codirigida amb Josep Maria Miró (Accèssit al premi Lluís Solà 2008), La millor obra del teatre català (2009), Vimbodí versus Praga (2010), Nit de ràdio 2.0 (2011), La nostra Champions particular (2012), Consell familiar (2013), Ventura (2015), Les Clink (2020), Les ulleres per mirar carregadors (Obra guanyadora del Torneig de dramatúrgia catalana del Festival Temporada Alta, 2018, i del Torneo de dramaturgia de Buenos Aires, a la Sala Timbre 4, 2019), Andrea Pixelada (2019), Lapònia (2019), Dolors, coescrita i codirigida amb Eulàlia Carrillo i Sergi Belbel (2019) i Una dent sota el coixí (2021).
Ha coescrit amb Sergi Belbel el guió de la pel·lícula Eva (nominada a millor guió als premis Goya). També és autora del guió d’A Perfect enemy (basada en la novel·la d’Amélie Nothomb Cosmètica de l’enemic).
En televisió ha treballat com a guionista a El cor de la ciutat (TV3), Sin identidad (Antena 3), La Riera (TV3), Com si no t’hagués conegut (TV3) i Les del Hoquei (Tv3). Actualment és guionista de Com si fos ahir (TV3).
La traducció de les seves obres a d’altres idiomes està disponible a www.catalandrama.cat.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).