Processos i plantejaments en el teatre contemporani
Total: 9 hores (3 sessions)
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Durant tres dies duré a terme un taller sobre els processos i plantejaments que hi ha al darrere de la meva feina. Tractaré temes com l’acció, la narrativa i l’estructura dramàtiques. La meva manera d’entendre el teatre s’ha definit i configurat arran del meu treball al Royal Court Theatre durant els últims 20 anys. És molt específica en termes culturals i confio que el meu plantejament no es consideri didàctic o categòric. Només vull compartir plantejaments que m’han ajudat. Em serviré d’exemples de la meva pròpia producció i de noves obres britàniques contemporànies. Compartiré exercicis d’escriptura que he utilitzat a les meves obres les dues darreres dècades. Serà un taller pràctic, discursiu i creatiu. I espero que molt divertit.
Simon Stephens
Les obres teatrals de Simon Stephens Fortune, Light Falls, Maria, Fatherland, Rage, Heisenberg, Nuclear War, Song from Far Away, Birdland, Carmen Disruption, Blindsided, Morning, Three Kingdoms, Wastwater, Punk Rock, The Trial of Ubu, Marine Parade, Sea Wall (Paret marina), Harper Regan, Pornography, Motortown, On the Shore of the Wide World, One Minute, Country Music, Christmas, Port, Herons i Bluebird han estat traduïdes a més de 20 llengües i s’han estrenat arreu del món. Es l’autor de versions en anglès d’I Am the Wind de Jon Fosse; Casimir i Carolina (titulada The Funfair) d’Odon Von Horvath; Casa de nines d’Henrik Ibsen; L’hort dels cirerers i La gavina d’Anton Txékhov, i L’òpera de tres rals de Bertolt Brecht i Kurt Weill. Ha adaptat per a l’escena Assaig sobre la ceguesa de Jose Saramago i El curiós incident del gos a mitjanit de Mark Haddon. Ha presentat quatre sèries del Royal Court Playwright’s Podcast. El seu llibre A Working Diary està publicat per Methuen.
Simon Stephens ha estat dramaturg associat al Royal Court de Londres i a l’Steep de Chicago i membre del patronat del Paines Plough. Actualment és professor d’escriptura dramàtica a la Manchester Metropolitan University i professor associat de la Danish National School of the Performing Arts, Copenhaguen.
A la Sala Beckett, s’hi ha pogut veure l’espectacle Londres, compost dels monòlegs Paret marina i T5 (2011)
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.