En tinc prou amb mi mateix per encarnar el personatge?
Total hores: 25h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Un dels actors més importants de l’escena catalana ve a la Sala Beckett a impartir un curs d’interpretació.
En aquest taller crearem un espai de treball, un lloc de trobada, on la persona genuïna que som pugui ser el sostenidor veritable de l’actriu o l’actor que pretenem ser. Per què els actors sempre pensem en allò que no tenim dels personatges? És possible crear o encarnar un personatge que no tingui res a veure amb qui som o amb qui creiem que som? Què fem amb aquells aspectes que no ressonen en nosaltres? És possible donar-los veritat sense que nosaltres hi siguem presents? És possible mentir? El joc permet crear falses realitats? Potser sí. O potser no. En tot cas, en aquest taller no donarem les respostes a aquestes preguntes, sinó que, al llarg de 5 dies, compartirem un espai que ens faci de xarxa, segura i confortable, per tal que visquem junts una experiència en la qual ens implicarem tots perquè puguem endinsar-nos en nosaltres mateixos d’una manera sensible, fascinant i delicada. A veure què hi trobem! Això sí, l’únic que no farem serà teoritzar. Jugarem, mobilitzarem el cos, però sobretot intentarem mobilitzar allò que és al fons de cadascú, allò que es genuí però que tot sovint no sabem trobar el camí per fer o deixar que es mostri.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2018 Festival de Barcelona.

Lluís Homar és un dels actors catalans més importants actualment. Va ser un dels fundadors del Teatre Lliure el 1976 i en va ser el director de 1992 a 1998. Entre el seu extens currículum teatral, destaquen alguns dels personatges més emblemàtics del teatre català i universal, com ara els protagonistes de Cyrano d’Edmond Rostand (2017), Ricard III de Shakespeare (2017), Hamlet de Shakespeare (1999) o el Manelic de Terra Baixa d’Àngel Guimerà (1990 i 2014). Altres muntatges recents en què ha participat són Les bruixes de Salem d’Arthur Miller (2016), El professor Bernhardi d’Arthur Schnitzler (2016), L’art de la comèdia d’Eduardo De Filippo (2015), Terra de ningú de Harold Pinter (2014), L’home de teatre de Thomas Bernhard (2005), Lear d’Edward Bond (2003) o Coriolà de Shakespeare (2002). En cinema, algunes de les pel·lícules en què ha participat són The Pelayos d’Eduard Cortès (2012), EVA de Kike Maíllo (2011), Los abrazos rotos de Pedro Almodóvar (2009) i La mala educación de Pedro Almodóvar (2004).

Especialitzat en teatre físic, amb molt anys d’experiència com a actor, professor i coach d’actors. Va estudiar a l’Ecole Internationale de Mimodrame de Marcel Marceau a París i està diplomat per la International School of Corporeal Mime de Londres, on també va cursar el Programa de Postgrau en “Docència i direcció teatral”. Entre 1999 i 2006 va ser professor a la mateixa escola. Va ser membre de la companyia Théàtre de l’Ange Fou de Londres, dirigida per Steven Wasson i Corinne Soum, on va treballar com a actor i escenògraf durant 10 anys. Ha treballat amb gent provinent de diferents disciplines, com el teatre, la dansa, el circ i la música. Ha impartit classes i tallers en entitats i escoles de tot el món. El 2008 es trasllada a Barcelona i comença a treballar al centre d’arts performatives Moveo. El 2011 és el coach de Lluís Homar a la pel·lícula Eva de Kike Maíllo. Des d’aleshores ha col·laborat en els últims espectacles de l’actor català, com ara Cyrano, Ricard III, Les noces de Fígaro, L’art de la comèdia, Terra baixa, Adreça desconeguda o Luces de Bohemia. És cofundador de l’associació ToTum Teatre. Actualment, és membre de la companyia de circ Capicua i ha dirigit els espectacles Entredos i Koselig, on també actua.
L’admissió es farà segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la valoració del currículum, que cal enviar (amb fotografia inclosa), omplint el formulari de la dreta.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs, que cal abonar en el termini d’una setmana un cop rebut el mail d’acceptació corresponent.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se a un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.