Curs

I que no és divertit, això?

Seminari avançat de dramatúrgia
Professora: Anna Wakulik ,
Dates
Del 19/07/2018 al 21/07/2018
Horaris
De dijous a dissabte de les 10h a les 14h i de les 15:30h a les 17:30h (dissabte, només matí)
Preu
190€ (amb dinar inclòs)
Idioma
Anglès
Més informació

Total hores: 16h

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descomptes i promocions
Descripció del curs

Anna Wakulik, una de les dramaturgues poloneses més interessants del moment, ve a Barcelona per impartir un seminari i presentar una de les seves obres, estrenada amb gran èxit al Royal Court Theatre de Londres.

“No és que tingui por de la mort, és tan sols que no vull ser-hi quan això passi”, va escriure Woody Allen (a qui podríem odiar per #metoo, però les frases enginyoses del qual no podem deixar d’adorar).M’interessa l’humor en l’escriptura teatral. Quines eines necessitem per punxar el globus de la serietat i implicar el públic en la història que expliquem?

Com jugar amb l’humor–ja sigui quan escrius una comèdia, una farsa o alguna cosa seriosa, que en la meva opinió no hauria de ser 100% seriosa per evitar que perdi la potència dramàtica? Podem suportar una obra teatral completament seriosa? Què ens fa riure en diferents cultures? Quins tipus d’humor podem trobar i descriure? El públic britànic i el polonès troba divertides les mateixes coses? Per suposat que no, però que potser existeixen algunes regles universals? Com es reflecteix la cultura en el sentit de l’humor i –pensant en l’ofici d’escriure– com podem detectar en el llenguatge, en les situacions creades pels autors o en els personatges alguna cosa que dibuixi un somriure en les nostres cares i potser paradoxalment faci que la història en conjunt sigui més seriosa i més emotiva?

I com ens hi podem enfrontar en la traducció? És possible traduir un sentit de l’humor d’un idioma a un altre i d’una cultura a una altra? Qui riu més amb Hanoch Levin? Qui prefereix Roberto Cossa? Qui és fan de Woody Allen?

M’agradaria examinar les diferències entre el grotesc, l’humor negre, la farsa i l’absurd –tots ells possibles versions de la comèdia– però també trobar els moments humorístics/divertits en obres que tracten temes més seriosos. M’interessa el que us fa riure i com veieu aquesta qüestió.

Analitzarem fragments d’obres, i escriurem i parlarem de l’humor. Així doncs, vingueu ben disposats a riure!

Aquest curs s’impartirà en anglès i disposarà de traducció consecutiva. L’escriptura sempre es podrà fer en la llengua materna dels participants.

L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2018 Festival de Barcelona.

Amb el suport de:

Anna Wakulik

Anna Wakulik va néixer a Gdańsk, Polònia, i va estudiar a l’Escola de Dramatúrgia (Szkoła Dramatu) del Teatr na Woli de Varsòvia i a l’Institut de Cultura Polonesa de la Universitat de Varsòvia. És dramaturga associada del Teatr Dramatyczny, Varsòvia. Del 2012 al 2014 va ser directora literària del Teatr im. L. Solskiego, Tarnów. Va ser secretària de premsa del Teatr Atelier im. A. Osieckiej, Sopot, del 2006 al 2009.

Ha escrit Zażynki (Temps de sega) (Teatr Polski, Poznań; Royal Court Theatre, Londres) i Bohaterowie (Herois) (Teatr im. L. Solskiego, Tarnów). Zażynki va ser nominada a un Premi London Evening Standard Theatre l’any 2013, va rebre el Premi de la Premsa en el concurs de dramatúrgia Metafory del Teatr Polski de Poznań i va ser preseleccionada en el concurs de dramatúrgia contemporània Polònia en Escena.

Ha estat finalista del Premi de Dramatúrgia Gdynia (Gdyńska Nagroda Dramaturgiczna) múltiples vegades: l’any 2010 per la seva obra Krzywy domek (Casa tortuosa) (en col·laboració amb la sèrie Teatroteka, 2016; Teatre de la Ràdio Polonesa, 2016); l’any 2014 per Wasza wysokość (Sa Altesa) (estrenada al Teatr WARSawy; en col·laboració amb la sèrie Teatroteka, 2015; Teatre de la Ràdio Polonesa, 2017), el 2015 per Dziki Zachód (La sentència) i el 2016 per Błąd wewnętrzny (Error intern). Altres premis i nominacions: finalista l’any 2009 amb l’obra Sans Souci en el concurs de dramatúrgia Metafory Rzeczywistości del Teatr Polski Poznań; guanyadora el 2011 del concurs de dramatúrgia del Teatr Wybrzeże amb Elżbieta H. (Elizabet H.).

Ha publicat en el revista mensual de dramatúrgia Dialog (Diàleg) (incloent les obres Sans Souci, Elżbieta H., Zażynki, Wasza wysokość i Dziki Zachód). Va rebre una beca del Ministeri de Cultura i Patrimoni Cultural de Polònia l’any 2013. També ha impartit classes d’escriptura creativa al Collegium Civitas, Szkoła Dramatu, i a l’Escola de Fotografia i Disseny Gràfic de Varsòvia.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Et pot interessar
El retrat fragmentat
Seminari avançat de dramatúrgia
Del 16/07/2018 al 18/07/2018
Vida secreta d’un personatge
Curs avançat de dramatúrgia
Del 16/07/2018 al 21/07/2018
Quines són les veritables normes? (De la forma dramàtica a la forma oberta)
Curs d'iniciació a l'escriptura teatral
Del 10/07/2017 al 15/07/2017
L’autoficció: dir-se en escena
Curs avançat de dramatúrgia
Del 09/07/2018 al 14/07/2018