Curs

Taller d’escriptura d’obres de teatre per a joves (dins de les I Jornades de Dramatúrgia per a la Infància i la Joventut)

Curs d’escriptura d’obres de teatre per a un públic jove
Professora: Suzanne Lebeau ,
Dates
Del 27/03/2019 al 30/03/2019
Horaris
De dimecres a dissabte de 16h a 20h
Preu
200€
Idioma
Castellà
Més informació

Per a inscripcions i més informació, aquí: http://dramaturgiaparalainfanciaylajuventud.com/inscripcion/

Total hores: 16h (4 sessions)

Descripció del curs

El curs estarà format per reflexions i exercicis pràctics sobre l’escriptura per a públics joves i el malestar que pot tenir l’autor que es troba en una doble posició: d’autoritat com a autor (té la paraula) i com a adult enfront de l’infant (està en posició de saber).

Cadascun dels participants hauria de tenir un projecte d’escriptura més o menys avançat, alguna cosa amb què es pugui treballar de veritat. Pot ser una simple idea, un tema que li preocupi o ja una sinopsi bastant elaborada que ens serveixi de base per als exercicis i la posada en comú de les reflexions amb cada punt d’anàlisi quotidià.

  1. La infantesa i el teatre

Dues paraules que s’han de trobar:
La paraula “teatre” significa: el lloc d’on es mira…
Què és el que es mira: el món.
Quin seria el món que mostrem als infants?
Mirar el món, a quin món? A l’alçada dels ulls dels infants.

  1. La relació adult/infants i els tabús

De la dependència de l’infant a l’autoritat i al didactisme de l’adult.

Analitzar en cada projecte:

  • Els mecanismes de protecció de l’infant (entre didactisme i meravellós).
  • Les trampes d’escriure per a un públic específic del qual cadascú té una idea preconcebuda.
  • La perpètua negociació amb allò prohibit: el que es diu als infants, segons els punts de vista, etc.
  1. La catarsi

Definir breument la catarsi a través de la història del teatre.
Es pot encara pensar i elaborar tipus de catarsis en el teatre contemporani?
Tenen els infants el dret a la catarsi que cal per provocar, trastornar, modificar la mirada sobre el món?

  1. Parlar de subjectivitat a objectivitat

Guanyar el dret de parlar de subjectivitat a objectivitat.
El dret de l’autor de parlar del món és directament proporcional al dret de l’infant a veure el món.
Com guanyar aquest dret?

Suzanne Lebeau

El 1975, després d’haver fundat Le Carrousel al costat de Gervais Gaudreault, Suzanne Lebeau abandona l’actuació per consagrar-se exclusivament a l’escriptura. Actualment, la dramaturga compta en el seu actiu amb més de 25 obres originals, 3 adaptacions i nombroses traduccions, és reconeguda a nivell mundial com una figura clau de la dramatúrgia per a un públic jove i figura entre els autors quebequesos més representats al món amb més de 150 produccions repartides pels 4 continents. Les seves obres han estat publicades a nivell internacional i traduïdes a 24 idiomes,

Des de 1993, Lebeau realitza estades regulars al Centre National des Écritures du Spectacle – La Chartreuse (França) per dictar tallers i conferències o per participar en residències d’autors. Suzanne Lebeau ha ensenyat escriptura per a un públic jove a l’Escola Nacional de Teatre de Canadà durant 13 anys, exercint igualment com a consellera de joves autors nacionals i estrangers i contribuint, d’aquesta forma, al sorgiment d’una nova dramatúrgia per a un públic de joves i nens.

La importància de l’obra de Suzanne Lebeau, així com la seva contribució excepcional a la dramatúrgia per a un públic jove, li han valgut nombrosos premis i distincions.

Et pot interessar
Curs
La creativitat de l’actor
Taller d’iniciació a la interpretació
Del 23/04/2019 al 27/04/2019
Curs
Set textos (o més) per comprendre el drama contemporani dels últims set anys
Curs avançat d’escriptura teatral (però també d'anàlisi i pensament)
Del 30/04/2019 al 11/06/2019
Curs
Monólogos para actrices desesperadas (y algún actor)
Taller avançat de dramatúrgia
Del 06/05/2019 al 10/05/2019
Curs
La autoficción como herramienta dramatúrgica
Curs d’escriptura dramàtica
Del 05/04/2019 al 13/04/2019