Del text a l’acció: eines d’iniciació a la direcció teatral a partir d’un text dramàtic
Total hores: 33h (11 sessions)
Més informació: obrador@salabeckett.cat
Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.
Quines pistes ens dóna el text per a la seva escenificació? Com treballem amb els actors? Aquest curs planteja una primera aproximació teòrica i pràctica sobre com portar un text teatral a escena. A partir d’un text dramàtic treballarem algunes eines d’anàlisi que ens donen les claus per a la seva escenificació: identificar la columna vertebral d’un text i enfocar l’objectiu de la posada en escena; plantejar els conceptes d’espai escènic i sonor; explorar algunes tècniques per dividir les escenes en unitats a partir d’”esdeveniments” i “intencions”; aprendre a llegir el conjunt de signes de l’escena i com plantejar la direcció d’actors.
El curs consta d’una part teòrica i una de pràctica, on es treballarà per grups sobre un text (en aquest cas contemporani) i la seva posada en escena, posant especial èmfasi en la direcció d’actors.
Llicenciada en Direcció i dramatúrgia per l’Institut del Teatre i Biotecnologia per la UAB. Estudis d’Art dramàtic a Nancy Tuñon.
És directora d’obres com Entrevistes breus amb dones excepcionals de Joan Yago (TNC, 2024); Buffalo Bill a Barcelona de Ramon Madaula (Teatre Goya, 2023); Obsolescència programada d’Anna Maria Ricart (Sala Beckett, 2022); Els Brugarol de Ramon Madaula (Teatre Poliorama, 2021); L’huracà de Carme Montoriol (TNC, 2021); Paradisos Oceànics d’Aurora Bertrana (Teatre Akadèmia, 2019); Incògnit de Nick Payne (direcció i traducció; Teatre Lliure, 2019); La Benvinguda de Marc Guevara (Sala Beckett, 2018); Tot va bé, si acaba bé de William Shakespeare (codirecció amb Judith Pujol; Cia. Parking Shakespeare, Parc de l’Estació del Nord, 2018); Las Travesuras de la Bruja Novata (codirecció amb Adrià Aubert; Palau de la Música de València, 2018); Barbes de Balena d’Anna M. Ricart (El Maldà, 2017-2019); Oh my God Barcelona!, a partir de La Vie Parisienne de Jacques Offenbach (Auditori de Barcelona i El Maldà, 2016); Les Supertietes d’Anna M. Ricart (El Maldà, 2015 i 2016; Sala Beckett, 2018; Premi Fundació Catalunya−La Pedrera) i Constel·lacions de Nick Payne (Teatre Akadèmia, 2013). Actualment forma part de l’equip de direcció artística del Teatre Nacional de Catalunya i n’és la coordinadora de continguts editorials. Com a docent, ha donat cursos de direcció (Sala Beckett) i d’interpretació (Aules · Escola d’Arts Escèniques).
Com a traductora destaca l’Antologia de quatre obres destacades de Caryl Churchill (co-traducció amb Sílvia Ferrando) i Constel·lacions de Nick Payne per a la col·lecció Dramaticles de Comanegra; L’alè de la Vida (Sala Muntaner, 2015) i Neu Negre (Teatre Ovidi Montllor, 2011).
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.