El Yo creador (Lo real, la ficción y la intimidad)
Total hores: 15h (5 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Treballem des del real; fem i reaccionem des de la nostra naturalesa enfront del nostre temps.
El relat personal és un disparador que ens serveix per evidenciar límits, ritme, apropiació. Com reaccionem i com juguem.
Què sobreviu en escena, des d’on i com viu l’orgànic? Fa 15 anys que dirigeixo i escric. He viscut coses que m’han commogut, des de testimoniatges documentals en escena fins a la proximitat amb la mort. Impactes intel·lectuals i sensibles, però l’experiència més reveladora és la intimitat, el diàleg amb un tot sol, en cada decisió, en cada procés. La veu entre les veus.
Ja no anem darrere de la veritat única perquè sabem que no existeix, però això també ens exigeix una altra responsabilitat com a artistes. Quina veritat haig d’assumir? El punt de partida del taller serà la confecció d’una sèrie de relats personals en els quals tots els participants ocuparan el mateix rol: el de creadors de material escènic. Una vegada elaborat aquest material, es distribuiran els rols en funció del que cadascun és, per fer créixer el material i sortir-ne enfortit.
![](https://www.salabeckett.cat/wp-content/uploads/2018/10/marianella-morena-1000x430-e1542132842827.jpg)
És una de les artistes de l’escena uruguaiana amb més projecció internacional. Les seves obres són programades i giren per: Argentina, Brasil, Equador, Colòmbia, Veneçuela, EE.UU, Espanya, Alemanya, Xile i Mèxic. Inclosa en investigacions uruguaianes, argentines, nord-americanes, franceses i cubanes.
Dialoga amb els clàssics des del present personal i polític, en una busca d’allò real. Treballa des de l’exposició i utilitza la crisi econòmica per desenvolupar un llenguatge propi que domina: capitalitzar l’adversitat. Ha estat convocada per institucions públiques, privades, uruguaianes i estrangeres, per a projectes de direcció i escriptura. És responsable de l’obertura d’espais alternatius, teatre d’apartament al seu propi domicili i projectes itinerants parateatrals. Ha tingut càrrecs de gestió cultural al govern nacional i departamental de Canelones com a directora de cultura artística.
Premiada per França amb el premi Molière, pel CCE (Centre Cultural d’Espanya) en dues ocasions, per la UBA (Universidad de Buenos Aires) amb el Premi a espectacle estranger, nominada en dues ocasions als premis ACE-Crítica argentina. Va obtenir el BUHO per canal 10 de TV oberta uruguaiana. La seva formació actoral l’inicia a Uruguai especialitzant-se després a Polònia, França i Argentina. L’Institut Goethe la selecciona com a personalitat teatral i la beca a Berlín. Obté beques nacionals com a creadora i ha guanyat subsidis estatals pel seu desenvolupament artístic. Ha fet xerrades a universitats d’Estats Units, Argentina, Perú, Colòmbia, Xile i França.
Com a docent ha exercit a: Escuela del Actor, EMAD, TUD, Escuela Musical, Tallers particulars a Uruguai i a l’estranger.
Porta muntats 24 espectacles, 18 textos propis. Actualment és columnista del setmanari VOCES i del Portal de la librería Escaramuza. Els seus textos dramàtics s’han publicat a Uruguai, Espanya, Cuba i Mèxic.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).