Lurdes Barba

Se forma en interpretación en la Escola de Nous Estudis de Els Joglars, la Escola Adrià Gual y en el Institut del Teatre, y con profesionales como Pavel Rouba, Carlos Gandolfo, John Strasberg, Carol Roselberg, Konrad Zschiedrich o Dominique de Facio. También es licenciada en dirección escénica en el Institut del Teatre y en Humanidades en la UOC. Como actriz ha trabajado con directores como Miguel Narros, Lluís Pasqual, Rafel Duran, Xavier Albertí, Àlex Rigola, Javier Daulte, Jordi Casanovas, Carme Portaceli o Pere Planella, entre muchos otros. Como directora ha llevado a escena textos de Lluïsa Cunillé como Saló primavera (Sala Muntaner), Occisió (Teatre Lliure) o Barcelona mapa d’ombres (Sala Beckett); de Benet i Jornet, Revolta de bruixes (Teatre Joventut), de Peter Turrini, Caça de rates (Sala Beckett); de Jordi Coca, Platja negra (Espai Brossa); de W. Schwab, Un sant sopar europeu (Mercat de les Flors); de Ph. Blasband, Addictes a la xocolata (Sala Muntaner); de Dani Salgado, El clavicèmbal (TNC); de Enzo Corman, Diktat (Tantarantana Teatre); de Lars Noren, Dimonis (Temporada Alta / Sala Beckett); de Maria Barbal, Pedra de tartera (TNC); o de Josep Maria de Sagarra, Ocells i llops (TNC). En cine y televisión cabe destacar su participación en Perduts al parking, Mary Pickford del carrer de l’hospital, A través del cel obert, Recordar peligro de muerte, El adefesio, Rosa, Laberint d’ombres, Amor idiota de Ventura Pons, Estigmes d’Adan Aliaga o L’assaig de Lluís Baulida. Ha recibido el Premio AET de Reus a la mejor dirección por Final d’estiu amb tempesta y dos Premios de la Crítica de Barcelona a la mejor interpretación por A la meta y Les presidentes. Como docente, ha impartido clases, seminarios y talleres de interpretación en escuelas como Memory, Eòlia, el Institut del Teatre de Barcelona o el ERAM.