Benvolio + Mercutio
A les 20:30h
Espectacle en alemany sobretitulat en català
Ets el meu lloc preferit al món, baby!
B + M són dos joves atractius que s’agraden molt l’u a l’altre. Tot i que fa temps que el món els ha oblidat, ocasionalment es veuen involucrats en el feu sanguinari –i perversament longeu– entre els Montecchi i els Capuleti. Quan el cel sobre el teu cel amenaça d’esfondrar-se, l’únic santuari és el teu baby. Perquè, com diu Benvolio, les persones també poden ser llocs.
Sóc un slut i els sluts fan coses bastant slutty, però t’estimo, no homo. “Ets l’home més bonic del món” diu Mercutio, plorant d’emoció. Les seves llàgrimes llisquen per les mans de Benvolio, tot seguit llisquen pels seus braços i finalment per les seves aixelles.
B + M es besen amb els ulls oberts. S’abracen amb els ulls oberts. I quan miren per sobre les respectives espatlles unides en una abraçada embafadora, romanen espantats. Els van cobrint els petits flocs que cauen del cel que s’ensorra, el cel que es desfà i que penetra les seves pells fins a les profunditats dels seus cossos. Poc després es troben enfonsats fins als genolls dins del cel fangós.
Els P14 i ELS MALNASCUTS
L’octubre de 2014, Max Grosse Majench va iniciar un intercanvi entre dos grups de teatre joves de Berlín i Barcelona, organitzant i traduint les peces de teatre amb el suport de l’Institut Ramon Llull i el Goethe Institut.
El P14 de la Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz de Berlín porta anys oferint a persones de més de 14 anys la possibilitat de dedicar-se a fer teatre. La coordinadora del P14 és Vanessa Unzalu-Troya, que el descriu com un col·lectiu àcrata en el qual els impulsos dels seus membres són absorbits pel grup amb la finalitat de crear una obra i presentar-la al públic de la Volksbühne. Que cadascú s’ocupi d’allò que més li agrada: crear un espai, direcció, actuació… Només hi ha dues normes. Primera: equivocar-se està permès! Segona: crear teatre propi a qualsevol preu treballant en un ambient inspirador, ben a la vora de professionals.
ELS MALNASCUTS neix a la Sala Beckett de l’impuls de Guillem Barbosa, Xavi Gamito, Elena Martín, Alba Sáez i Anna Serrano. És un laboratori escènic per a joves de fins a 30 anys i actualment té la seu a la Sala Beckett, al Teatre l’Artesà d’El Prat de Llobregat i a la Universitat Pomeu Fabra. El coordinen Max Grosse Majench, Oriol Guanyabens Pous, Blai Juanet Sanagustín, Rita Molina Vallicrosa, Víctor Ruiz, Alba Sáez, Clàudia Serrahima i Anna Serrano.
Després de sis viatges Berlín-Barcelona/Barcelona-Berlín i una obra conjunta, tant Vanessa Unzalu-Troya de la Volksbühne com els coordinadors d’ELS MALNASCUTS pensen que la col·laboració és més que fructífera. En els darrers anys, algunes participants d’ELS MALNASCUTS han participat en projectes del grup P14 i viceversa, establint d’aquesta forma una relació especial entre Berlín i Barcelona. Aquest tipus d’accions és crucial per a un contacte real entre dues ciutats europees, fora del marc de grans festivals o altres institucions. Un contacte basat en conèixer algú d’un altre context cultural de tu a tu, dormint a casa seva i compartint una mateixa passió: el teatre. Entre altres activitats, aquest intercanvi ha servit de plataforma per a workshops amb artistes com Silvia Rieger, Jordi Oriol, Nao Albet, Marcel Borràs, Jan Koslowski, Carla Torres i Iván Morales, així com taules rodones amb artistes escènics catalans com Albert Arribas, Oriol Broggi, Pau Carrió o Aleix Fauró.
Les obres que han participat en aquest intercanvi són:
2014: Efecte perfecte de Carla Torres al 3. Stock de la Volksbühne Berlin.
2015: Wohnwagen de Rémi Pradère a la Sala Beckett.
2015: Collectivus de Marta Aguilar al 3. Stock de la Volksbühne Berlin.
2016: Lena & Leonce de Leonie Jenning i Martha von Mechow a la Sala Beckett.
2017: LIKE SI LLORAS de Xavier Gamito, Elena Martín i Anna Serrano al 3. Stock de la Volksbühne Berlin.
2017: Slash o les apories de l’avantguarda a la Sala Beckett.
2018: HERE de Paula Knüpling i Marina Prados, representada simultàniament al 3. Stock de la Volksbühne Berlin i a la Sala Beckett.
2019: HARDCORE PROPAGANDA de Xavier Gamito i Alba Sáez al 3. Stock de la Volksbühne Berlin.
2020: Benvoglio + Mercutio de Zelal Yesilyurt a la Sala Beckett.
Amb el suport de:
Text i direcció: Zelal Yesilyurt
Dramatúrgia: Charlotte Brandhorst
Traducció dels sobretítols: Max Grosse Majench
Correcció: Montse Majench
Repartiment: Hannes Berwing, Leander Dörr, Ben Engelgeer, Milan Herms, Emil Heusinger, Luis Huayna, Luis Krummenacher, Finn Michelis, Pepe Röpnack, Caspar Unterweger i Julian Winterstein
Escenografia: Fanni Rau
Vestuari: Selma Schulte-Frohlinde i Zelal Yesilyurt
Maquillatge: Zelal Yesilyurt
Càmera en directe: Isi Thiele i Nimo Wöginger
Muntatge en directe: Gabi Bertin i Vanessa Unzalu Troya
Vídeos: Lilli Naß
Gestió tècnica: Mario Cartensen i Leander Hagen
Coordinació P14: Vanessa Unzalu Troya
Aquesta peça es va estrenar a la Volksbühne de Berlín el 7 de febrer de 2019.
Una producció del P14 de la Volksbühne Berlin