Laboratori de filosofia i teatre
Teatre i filosofia en un context obert i creatiu. Espai per a la confecció d’idees i de situacions. Lloc de diàleg i d’assaig per al pensament compartit, la intuïció i la lenta cocció artística de materials inconeguts.
L’Obrador de Filosofia és un espai de reflexió i creació obert a la interacció de diverses disciplines escèniques (paraula, acció, so, moviment, audiovisual…) des d’una perspectiva filosòfica, dirigint la mirada al pensament contemporani, a les contradiccions de la quotidianitat, a les dramatúrgies d’avui i a la recerca de nous espais de diàleg interdisciplinari.
L’Obrador de Filosofia el formen: Jordi Alsina, Ramón Colomina, Lola Blasco, Joana Brabo, Miquel Jordà, Albert Reverendo i Andreu Rifé, amb la col.laboració d’Úrsula San Cristóbal, i altres participacions puntuals.
Temporada 2019-20: La fi de la vida i el començament de la mort
Quan acaba la vida? Quan comença la mort?
Un ampli ventall de preguntes ens interroguen sobre la vida i la mort. És més, cal plantejar-se qüestions com: Què és realment la vida? Com acaba? Quan acaba? Acaba del tot? Hi ha només una vida biològica? La mort és futur o passat? Què en sabem de la mort? La mort és només fet biològic? Quants tipus de morts hi ha? Podem morir en vida?
Apropem-nos a Nietzsche. La frase “Déu ha mort” apareix per primer cop l’any 1882 a La gaia ciència (“L’home boig”): “Déu ha mort i som nosaltres qui l’hem mort.” És una mort que obre la porta a una nova vida, en Nietzsche la del Superhome. És la mort que fa aflorar la vida amb tota la seva intensitat. Aquí la pregunta d’on comença la mort es respon des d’on comença la vida. El llibre I del Zaratustra acaba proclamant: “Morts són tots els Déus: ara volem que visqui el Superhome, que sia aquesta alguna vegada, en el gran migdia, la nostra darrera voluntat.”
Enguany, dues noves taules rodones, Converses i accions III i IV, al novembre i al març respectivament, més una mostra final al mes de juny, incidiran sobre el procés de finitud de la vida, què s’entén per extinció de la vida i de quina vida parlem.
Tanmateix aquestes incerteses ens conduiran a indagar quan comença la mort, què és la mort, com es determina aquest nou estat de l’ésser mortal i si podem seguir parlant d’aquest mateix ésser.
Tot plegat amb mirades diverses: l’escènica en l’àmbit de l’experiència artística, la de l’especialista de salut, la del pensador, la viscuda, la…