Laboratori Peripècies
Peripècies són Rosa Molina, Mar Esteban, Roc Esquius, Rafaela Rivas, Francesca Vadell, Oscar Jarque, Carles Solsona, Joan Martínez, Lourdes Noguera, Maria Victòria Llena, Eloi Sánchez, Marián de la Chica, Nan Vidal, Lara Díez, M.Eugènia Casanova, Núria Sanmartí, Míriam Monlleó, Martí Gallén, Daniel Ventosa, Laura Porta, Agnès Busquets i Kevin Martos
Coordinació: Sergi Belbel
El laboratori Peripècies reuneix actrius i actors, dramaturgs i dramaturgues que havien participat anteriorment en cursos d’interpretació i escriptura impartits per Sergi Belbel a la Sala Beckett.
A partir del concepte aristotèlic de peripècia (rebot de l’acció d’un fet puntual que canvia els esdeveniments, etc.), el laboratori es proposa com a objectiu crear cada any un projecte teatral al voltant d’un mateix tema.
Si la temporada 2016-2017 la memòria va ser l’eix central de l’espectacle Fantasmes: Històries de Pau i Justícia, en el qual el laboratori mirava de donar cos i veu als records que havien quedat atrapats entre les parets de l’antiga Cooperativa Pau i Justícia, aquesta temporada el laboratori Peripècies ha decidit posar el focus al voltant de la idea de Temps.
Aristòtil digué que l’ara no és temps, perquè el temps és moviment. Si l’ara no és temps i assumim que l’ara i l’aquí és l’essència del teatre, què és, doncs, el temps en el teatre? Què és passat, què és present i què és futur en el teatre? Quina és la relació entre espai i temps en el teatre? Existeix el temps en el teatre? O només és una il·lusió?
Amb l’experiència d’haver creat un espectacle de manera absolutament col·lectiva, on tothom pren part en totes les fases del procés, i amb la idea de convertir aquest sistema de treball cooperatiu en el segell del laboratori, els Peripècies han decidit fer un pas més en l’especialització i la professionalització d’aquest sistema de treball per tal d’optimitzar els recursos, això sí, sempre tenint present que el que els ha unit són les ganes d’aprendre i d’experimentar amb el fet teatral i les possibilitats que el llenguatge escènic ofereix.