Albert Boronat
Llicenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona i en Direcció escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. És fundador, dramaturg i codirector de la companyia Projecte NISU (Projecte de Navegació Incendiària i Salvament Unilateral), que fins avui ha realitzat Vamos a por Guti (1er Premi Festival Escena Simulacro de Madrid; estrenada al Versus Teatre, 2012); Waits F.M., amb direcció de Nicholàs Chevallier/Ana Roca (Espai La Cuina-Nous autors, Festival GREC, 2012); Bostezo 2.0 (Teatre Lliure, 2013, dins del cicle Aixopluc-3 d’un glop); Shell (Premi Adrià Gual 2013; Mercat de les Flors, Festival GREC, 2014) i Teenage Dream (Nou Tantarantana, 2015). A més a més, realitza habitualment treballs de creació i dramatúrgies amb altres autors: Zero, direcció de Pep Pla (Teatre Lliure, Festival GREC 2012, La Seca-Espai Brossa); Televisor i misèria de la II transició, direcció de Carme Portaceli (Teatre Romea, Festival GREC, 2013) o Snorkel, de la Companyia La Virgueria (Sala Beckett, 2015). Treballa de forma habitual amb la companyia Obskené, amb la qual ha estrenat: Trossos, direcció de Ricard Soler (Fira Tàrrega- Festival TNT Terrassa, 2012); Este no es un lugar adecuado para morir, direcció de Judith Pujol (Sala Beckett, 2013) i De carenes al cel, direcció de Judith Pujol (Sala Beckett, 2017). Ha rebut la beca (ETC) En Blanco (2014) que atorga la sala La Cuarta Pared de Madrid i la Beca Studio Européen des Écritures pour le Théâtre 2016, concedida per La Chartreuse-Centre National des Ecritures du Spectacle-ENSATT-SACD. Combina l’autoria amb la docència a l’Institut del Teatre de Barcelona, l’ESAD Eòlia i altres centres. Actualment, forma part del consell de redacció de la revista Pausa., vinculada a la Sala Beckett.