Carla Rovira

Graduada en Interpretació per l’Institut del Teatre i especialitzada en el treball de veu i oratòria. Ha participat en diversos espectacles com a actriu i assessora de veu. El 2015 estrena la seva primera creació en solitari, Most of all, you’ve got to hide it from the chicks, guanyador de l’Aplaudiment a la Creació Emergent 2016 del Premi FAD Sebastià Gasch, un espectacle amb nenes sobre el dolor i la relació entre nenes i adultes. El 2016 presenta While the Machine keeps on running, un espectacle amb adolescents d’Ansan a Corea del Sud sobre l’enfonsament del Sewol, un ferri que va deixar 304 joves morts de la mateixa ciutat. El 2017 estrena l’espectacle Aüc, el So de les Esquerdes amb la companyia Les Impuxibles, espectacle sobre les violències sexuals, i MÀTRIA, una reflexió sobre la memòria històrica des d’una perspectiva familiar premiada amb el premi L’Apuntador 2017 de la Revista Núvol. El 2018 estrena Calla, Hamlet, calla al Festival Temporada Alta, un espectacle que aborda la llibertat d’expressió a partir de l’obra Hamlet. El 2019 participa al cicle de lectures dramatitzades Clàssics Desgenerats del Teatre Lliure amb el text propi Kill Agamèmnon, versió lliure del mite de Clitemnestra; cocrea al festival Temporada Alta La Defensa Alien, un espectacle de Jordi Duran sobre l’estat de la cultura actual des de la perspectiva del viatge de Dante; estrena L’amansi(pa)ment de les Fúries amb la companyia Parking Shakespeare (una versió feminista de L’amansiment de l’harpia de William Shakespeare), i és artista resident al Teatre Lliure, on presenta Posaré el meu Cor en una Safata, una aproximació a la mort des d’una perspectiva ecofeminista. També dirigeix Jo encara no somio en gent amb mascareta, taller final de carrera de l’escola ERAM. Ha acompanyat en la dramatúrgia els espectacles de circ Manipulaciones d’EZ i Strange Fruit de la Companyia Estampades.