Joan Roura
Cursa estudis d’interpretació al Col·legi de Teatre de Barcelona i participa en diferents cursos i seminaris de direcció, interpretació, Commedia dell’Arte i màscara.
Comença a treballar professionalment com a actor l’any 1993 amb Sèmola Teatre, companyia amb la qual treballa fins el 2000 participant amb Híbrid (1993), Esperanto (1997) i ¿Bailamos? (2000), totes tres dirigides per Joan Grau; El vehicle de Cia. L’Escusa (dir. de Peter Gadish, 1997); Torn de nit de Corcia Teatre (dir. Jordi Arqués, 2008-09); En un lugar de Manhattan dels Joglars (dir. Albert Boadella, 2005); El Millor dels Mons de Quim Monzó (dir. Pep Tines i Cacu Prat, 2009-10); Ànimes de batan (dir. Montse Albàs, 2011-12); Pacamambo de Wajdi Mouwad (dir. Montse Albàs, 2013- 2014) i El meu barri (Joan Roura, 2013-2014).
Com a director, destaquen Cor (2001), Entremeses (2003), La Celestina (2005), Tirant lo Blanc (2006), Tres sombreros de copa (2010), Luces de Bohemia (2011), Projecte Llenamú (2008, Accèssit a Millor espectacle a la XIII Mostra de Teatre de Barcelona), Novecento d’Alessandro Baricco (2010-11), Mozart (2011-12), L’aiguat i Bates Blaves (2016) de la companyia CorCia Teatre, que funda l’any 2001. Fora de la companyia ha dirigit també Mandíbula afilada de Carles Alberola (2002), Antológicamente Godoy (2007), ¡Ay, Carmela! de José Sanchis Sinisterra, Planeta iNeptú amb Peyu (2013), La Mosqueta (2013), El Piset (2014) i iTime amb Peyu (2016).
S’incorpora a la companyia Els Joglars com a assistent de direcció a l’obra El retablo de las maravillas (2004) i segueix com a ajudant de direcció a En un lugar de Manhattan (2006).
Des de l’any 2003 és director del Premi BBVA de Teatre.