Katie Mitchell

Katie Mitchell ha dirigit més de 100 espectacles en una carrera de més de 30 anys. Dirigeix teatre textual, òpera i produccions de cinema en viu (una combinació única de tècniques de teatre i vídeo). Al Regne Unit ha dirigit 9 produccions per a la Royal Shakespeare Company, 19 per al National Theatre i 12 per al Royal Court Theatre –i ha estat directora associada en totes tres institucions. Pel que fa a l’òpera, ha dirigit per a l’English National Opera, Glyndebourne Opera, Welsh National Opera i la Royal Opera House.

Entre les produccions d’òpera recents hi ha Theodora (ROH), New Dark Age (ROH), Blaubart (Bayerische Staatsoper, Munic), Zauberland (Bouffe du Nord, París), Ariadne auf Naxos, Pelléas et Mélisande, Alcina, Trauernacht i The House Taken Over (Festival Aix-en-Provence), Written on Skin (ROH, Aix-en-Provence), Lessons in Love and Violence i Lucia di Lammermoor (ROH), Jenůfa (Dutch National Opera), Miranda (Opera Comique, París), Le Vin herbé de Martin i Neither de Feldman (Berlin State Opera) i Al gran sole carico d’amore de Nono (Salzburg Festival, Berlin State Opera).

Entre els seus muntatges teatrals destaquen Orlando, Shadows (Eurydice Speaks), Ophelia’s Zimmer, Lungs, The Yellow Wallpaper i Fräulein Julie (Schaubühne, Berlín), Norma Jean Baker of Troy (The Shed, Nova York), Bluets, Sleeping Men, 4.48 Psychosis, Reisende auf einem Bein, Happy Days i The Rest Will Be Familiar to you from Cinema (Schauspielhaus, Hamburg), La Maladie de La Mort (Bouffe du Nord, París), Anatomy of a Suicide (Royal Court, Londres), The Maids (Toneel, Amsterdam) Forbidden Zone (Salzburg Festival), Reise durch die Nacht, Rings of Saturn i Wunchkonzert (Schauspielhaus, Colònia) i When We Have Sufficiently Tortured Each Other, Cleansed, Waves, Women of Troy i Iphigenia at Aulis (National Theatre, Londres).

Des del 2008 treballa tant al Regne Unit com a Europa, en països com Alemanya, França, Holanda i Escandinàvia. Actualment és directora resident a la Schaubühne (Berlín) i al Deutsches Schauspielhaus (Hamburg), i ha acabat una residència de set anys al Festival d’Aix-en-Provence (França).

Els seus nombrosos premis inclouen, al Regne Unit, 2 Time Out Awards (1990 i 1991), l’Evening Standard Award a millor directora (1996) i un Tonic Award per la seva representació de les dones (2018). Els seus premis a Europa i més enllà inclouen 3 premis Theatertreffen (Alemanya) el 2008 i el 2009, un Obie Award (EUA) el 2009, 2 Golden Mask Awards (Rússia) el 2011 i el 2019, l’Stanislavsky International Prize (Rússia) el 2014 i el Premi a millor directora el 2019 als International Opera Awards. El 2009 va rebre l’Ordre de l’Imperi Britànic (OBE).